xiaomimi11review 5

شیائومی (Xiaomi) برخلاف سایر برندها، زمان مشخصی برای معرفی محصولات جدید خود ندارد و پس از گذشت مدت کوتاهی از پرچمدار پیشین خود، اقدام به معرفی پرچمدار جدید می‌نماید. جدیدترین موبایل پرچمدار این شرکت نیز، از این قاعده مستثنی نبوده و شیائومی بدون اعلام قبلی، دو روز پیش از سال نوی میلادی اقدام به معرفی Xiaomi Mi 11 کرده است. شیائومی می ۱۱ اولین گوشی جهان با چیپ قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ محسوب می‌شود که در نسخه‌های مختلف و با قیمت پایه ۶۱۲ دلار به فروش می‌رسد. گوشی شیائومی Mi 11 یکی از موردانتظارترین پرچمدارهای بازار بود که شیائومی تصمیم گرفت در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰‌ از آن رونمایی کند. پس از معرفی جدیدترین موبایل شیائومی، تصمیم گرفتیم تا نگاهی اجمالی به این اسمارت فون بسیار قدرتمند داشته باشیم؛ پس تا انتهای این نوشته با ما در تیم فروشگاه اینترنتی ایمافون همراه باشید.

 

بررسی شیائومی Mi 11 : بدنه چرمی، در کنار نمایشگر 120 هرتزی

 

بررسی شیائومی mi 11

 

شیائومی می 11 بر زبان طراحی سابق این سری پایبند بوده و در طراحی این موبایل، شاهد یک تغییر بزرگ و اساسی نیستیم؛ هرچند که این مسئله به معنای ظاهر نامناسب این موبایل نیست. همچون همیشه شیائومی الگوبرداری‌های بسیاری از پرچمدار جدید اپل کرده است و در اولین نگاه متوجه تغییر ظاهر دوربین پشتی خواهید شد. دوربین پشتی در یک ماژول مربعی و در قسمت فوقانی سمت چپ شیائومی Mi 11 قرار گرفته است و دیگر خبری از ماژول خطی در پشت دستگاه نیست.

موضوعی که در طراحی بدنه این پرچمدار شیائومی بسیار قابل توجه است؛ استفاده از پوشش چرمی در نمای پشتی می‌باشد. استفاده از این متریال برای ساخت نمای پشتی موجب شده که این محصول شیائومی ظاهری بسیار لوکس و لاکچری داشته باشد که همین مسئله می‌تواند یکی از مهم ترین دلایل خرید شیائومی Mi 11 برای بسیاری از کاربران باشد. این پرچمدار چینی در رنگ‌های سفید، آبی و مشکی وارد بازار می‌شود و ضمنا امکان سفارش آن در نسخه‌های چرمی در رنگ‌های بنفش دودی و خاکی هم وجود دارد.

شیائومی Mi 11، از صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی OLED با رزولوشن +QHD بهره می‌برد. این نمایشگر با حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت با گوریلا گلس «Victus» محافظت می‌شود و برخلاف می ۱۰ با رفرش ریت ۹۰ هرتز، پرچمدار جدید دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می‌باشد. طبق ادعای شیائومی، نمایشگر گوشی Mi 11 در بررسی وبسایت تخصصی «دیسپلی میت» موفق به رکوردشکنی در ۱۳ زمینه، شامل : حداکثر روشنایی برای پنل OLED، کنتراست و دقت رنگ شده است. این نمایشگر، رزولوشن چشم نواز 1440×3200 پیکسلی ارائه می‌دهد که پس از مشاهده اولین تصاویر در این نمایشگر، کاربر را مجذوب کیفیت بسیار بالای خود خواهد کرد. نمایشگر شیائومی می 11 با نسبت تصویر عریض 20:9 یکی از باکیفیت ترین نمایشگرهای موجود در بازار میان رده‌هاست که با قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی 120 هرتزی، پشتیبانی از کیفیت +HDR10 و روشنایی 1500 نیتی، جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد.

 

بررسی شیائومی Mi 11 : قوی ترین پردازنده جهان، در قالب رابط کاربری جدید

 

بررسی شیائومی mi 11

یکی دیگر از نکات جالب درباره معرفی شیائومی Mi 11 این است که، برخلاف همیشه اینبار موبایلی از سری غیر سامسونگ، جدیدترین پردازنده اسنپ دراگون را به همراه دارد. پردازنده 5 نانومتری اسنپ دراگون 888، جدیدترین پردازنده کوالکام می‌باشد و برای اولین بار بر روی پرچمدار مورد انتظار شیائومی دیده می‌شود. در تست‌های اولیه این چیپ پردازنده بسیار قدرتمند ظاهر شده و انتظار می‌رود که عملکرد بسیار خیره کننده‌ای از خود نشان دهد. شیائومی می 11 در نسخه‌های مختلف با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPPDR5‌ به فروش می‌رسد.

می ۱۱ اولین گوشی شیائومی با رابط کاربری MIUI 12.5 هم محسوب می‌شود که از قابلیت Super Wallpaper پشتیبانی می‌کند. این رابط کاربری همچنین از قابلیت‌های جدیدی برای حفظ حریم شخصی کاربران بهره می‌برد که برای مثال می‌توان به کلیپ‌بورد هوشمند اشاره کرد. این کمپانی چینی از نسخه بتای MIUI Plus هم پرده‌برداری کرده که باعث ارتباط میان دستگاه‌های اندرویدی و ویندوز می‌شود. با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند روی کامپیوتر خود به نوتیفیکیشن‌های گوشی و همچنین اپ‌های خود دسترسی پیدا کنند. ضمنا به وسیله آن می‌توان فایل‌های موجود بر روی موبایل را نیز، بر روی کامپیوتر مشاهده و ویرایش کرد.

از سایر ویژگی‌های شیائومی می ۱۱ می‌توان به اسپیکرهای استریو، تشخیص ضربان قلب به وسیله سنسور اثر انگشت درون نمایشگر، فرستنده مادون قرمز، NFC، اتصال همزمان دو هدست بلوتوثی و وای فای نسل 6 اشاره کرد.

 

بررسی شیائومی Mi 11 : دوربین

 

دوربین شیائومی mi 11

روی پنل پشتی این پرچمدار شیائومی، دوربین اصلی سه گانه به چشم می‌خورد که سنسور اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.85 و لرزشگیر اپتیکال است. دوربین دوم از نوع اولترا واید با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۳ درجه است. در نهایت دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی از نوع ماکرو با دریچه دیافراگم f/2.4 است. دوربین سلفی شیائومی می 11، از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که درون حفره نمایشگر قرار دارد.

خریداران گوشی شیائومی Mi 11، می‌توانند با آن ویدیوهای 8K ضبط کنند و به وسیله سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، از قابلیت ترکیب ۴ پیکسل در ۱ پیکسل برای عکاسی استفاده کنند. دوربین این دستگاه همچنین دارای حالت مخصوص فیلمبرداری در شب است؛ که به طرز چشم گیری کیفیت فیلمبرداری در شب را ارتقا می‌دهد.

 

بررسی شیائومی Mi 11 : باتری حجیم 4600 میلی آمپری

 

xiaomimi11review 4

شیائومی برای جدیدترین پرچمدار خود یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته، در حالی که این موبایل پرچمدار، تنها ۸.۰۶ میلی‌متر ضخامت دارد. با این حساب به نظر می‌رسد که شیائومی به تکنولوژی جدیدی دست یافته که می‌تواند، توان ذخیره سازی بیشتری را در حجمی  کوچکتر محفوظ نماید.  شیائومی می ۱۱ از فناوری شارژ سریع ۵۵ واتی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن، ظرفیت باتری در مدت ۴۵ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. این دستگاه همچنین قادر به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی است که با استفاده از آن، باتری در مدت ۵۳ دقیقه شارژ می‌شود.

شیائومی همانطور که در گذشته اعلام کرده بود، شارژر را از جعبه گوشی می ۱۱ حذف کرده، اما آن را در دو نسخه به فروش می‌رساند. یکی از این مدل‌ها تنها دارای گوشی موبایل است و نسخه دوم به همراه یک شارژر ۵۵ واتی فروخته می‌شود. نکته قابل توجه، قیمت یکسان این مدل‌ها است و کاربر نباید مبلغ اضافه‌ای پرداخت کند. شاید این کار شیائومی را میتوان طعنه‌ای به اپل در نظر گرفت؛ که به بهانه محافظت از محیط زیست، اقدام به حذف شارژر از گوشی‌های پرچمدار خود کرد و در نهایت آن را به صورت جداگانه و با دریافت هزینه اضافه به فروش رساند.

 

قیمت شیائومی Mi 11 و زمان عرضه

 

نسخه پایه شیائومی می ۱۱ با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۶۱۲ دلار به فروش می‌رسد. مدل بعدی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر با ۶۵۷ دلار دارد و بالاترین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با پرداخت مبلغ ۷۱۹ دلار در اختیار علاقه مندان به این محصول شیائومی قرار می‌گیرد.

شیائومی می 11 از تاریخ ۱۲ دی ماه (۱ ژانویه ۲۰۲۱) و همزمان با سال نو میلادی، از طریق چندین فروشگاه در چین عرضه خواهد شد تا به اولین گوشی تبدیل شود که با چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ به فروش می‌رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه