واردات گوشی

پس از اعلام ممنوعیت واردات گوشی‌های هوشمند با قیمت بالای ۳۰۰ یورو و افزایش قیمت بسیار زیاد تلفن همراه، که در مقاله «واردات و رجیستر موبایل‌های گران‌تر از ۳۰۰ یورو ممنوع شد!» به آن پرداختیم؛ اکنون به‌نظر می‌رسد که این مصوبه تا اطلاع ثانوی لغو شده است. در ادامه با بررسی این خبر با فروشگاه اینترنتی ایمافون همراه باشید.

به گزارش ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به‌زودی لغو محدودیت واردات گوشی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو را ابلاغ خواهد کرد.

با دستور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت، واردات گوشی طبق روال گذشته ادامه خواهد یافت. و محدودیت اخیر ایجادشده برای واردات گوشی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو تا اطلاع ثانوی حذف می‌شود.

آذری‌جهرمی در توییت خود نوشت:

این قانون اشکالات اساسی دارد و باید بازنگری شود. امیر ناظمی نیز در توییتی نوشت که این ممنوعیت واردات، قیمت گوشی را بالا برده و باعث قاچاق بیشتر موبایل می‌شود.

ممنوعیت واردات تلفن‌های همراه بالای ۳۰۰ یورو دو روز پیش با انتشار اطلاعیه‌ی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام شد. پس از آن، سیلی از اعتراض‌ها در فضای مجازی روانه وزارتخانه فناوری اطلاعات شد که واکنش وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات را نیز برانگیخت.

موبایل گران تر از 300 یورو 2

سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت اعلام کرده که اعمال ممنوعیت واردات گوشی‌های تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو به گمرکات ابلاغ نشده است. و در این رابطه، کمیته‌ی مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم نهایی را اعلام خواهند کرد.

عباسپور درمورد خبری که در این رابطه منتشر شده، گفته که مصوبات صورتجلسه‌ی کمیته‌ی تخصیص ارز بانک مرکزی هنوز به تائید کمیته مشترک بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرسیده و بنابراین به گمرکات نیز ابلاغ نشده است؛ این درحالی است که انجمن واردکنندگان موبایل و شرکت‌های واردکننده‌ی گوشی تلفن همراه اعلام کرده‌اند تصمیم منع واردات گوشی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو و ثبت سفارش نشدن آن‌ها بیش از سه ماه است که به آن‌ها ابلاغ شده است.

موبایل گران تر از 300 یورو 3

به گفته‌ی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، براساس صورتجلسه‌ی مربوطه، واردات به‌صورت مسافری با رعایت فرآیندهای مرتبط با رجیستری کالا در مورد گوشی‌های تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو نیز ممنوع نبوده؛ اما درنهایت، تصمیم‌گیری نهایی با تائید کمیته مشترک میان بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت خواهد گرفت که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، درنهایت اعلام کرد که :

 براساس آخرین مذاکرات بین بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا این لحظه هیچ‌گونه تغییری در رویه‌ی واردات گوشی تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو ایجاد نشده است.

در کمیته‌ای که این سه نهاد امروز برگزار کردند، مقرر شد تا هیچ‌گونه تغییری در رویه‌ی واردات گوشی تلفن همراه، اعم از تجاری و همراه مسافر ایجاد نشود. بر این اساس، تمامی واردکنندگان می‌توانند براساس مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی به گمرکات سراسر کشور، نسبت به واردات گوشی تلفن همراه اقدام کنند.

موبایل گران تر از 300 یورو 4 1

امید است با ابلاغ این تصمیم ازسوی وزارت صمت، قیمت سرسام آور گوشی تلفن همراه در بازار که چند روزی است درحال افزایش است و از دیروز با افزایش بسیار، و دست‌کم قیمت دوبرابری مواجه شده بود، به‌زودی کاهش یابد و به قیمت اصلی به فروش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه