نزدیک به 12 ساعت از آخرین کنفرانس اپل (Apple) گذشته است. کنفرانسی که به نام “Hi speed” شناخته می‌شد و در آن شاهد رونمایی از جدیدترین نسل آیفون‌های اپل بودیم. در این رویداد، کمپانی اپل از 4 تلفن همراه جدید خود رونمایی کرد که از این پس تحت نام آیفون 12 آن‌ها را خواهیم شناخت. سری موبایل‌های تحت نام آیفون 12 عبارتند از :

    • آیفون 12 مینی (iphone 12 mini)
    • آیفون 12
    • آیفون 12 پرو (iPhone 12 Pro)
    • و در نهایت آیفون 12 پرو مکس (iPhone 12 Pro Max)

 

آیفون‌های نام برده در بالا به ترتیب قیمت و قدرت سخت افزاری مرتب شده‌اند؛ به این شکل که آیفون 12 مینی با قیمت پایه 700 دلاری عرضه خواهد شد و نسبت به سایر اعضای خانواده خود پایین‌ ترین قدرت سخت افزاری را خواهد داشت، در حالی که آیفون 12 پرو مکس با قیمت پایه 1100 دلاری عرضه می‌شود و نسبت به سایر برادران خود از بالاترین توان پردازشی بهره می‌برد.

در ادامه این مطلب به معرفی اجمالی خانواده آیفون 12 خواهیم پرداخت و نگاهی به اتفاقات صورت گرفته در کنفرانس Hi Speed خواهیم داشت؛ پس در ادامه با فروشگاه اینترنتی ایمافون همراه باشید.

نمایشگر، طراحی و معماری

iphone12handson 1

 

اعضای خانواده جدید اپل اندازه‌های مختلفی دارند. کوچک ‌ترین آن‌ها آیفون ۱۲ مینی و بزرگ ‌ترین آن‌ها آیفون ۱۲ پرو مکس است. آیفون ۱۲ مینی دارای یک نمایشگر ۵.۴ اینچی است. در مقایسه با این دستگاه، آیفون ۱۲ یک نمایشگر ۶.۱ اینچی دارد که می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. نسخه پرو همین دستگاه دارای اندازه‌ای برابر با ۶.۱ اینچ بوده و در نهایت آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی خود، وارد رقابت با پرچمداران خواهد شد. نمایشگر به کار رفته در تمامی مدل‌های آیفون 12 با نام Super Retina XDR شناخته می‌شود که پیش از این در آیفون 11 و آیفون 11 پرو مکس شاهد استفاده از آن بودیم. نمایشگرهای به کاررفته در خانواده آیفون 12 دارای خاصیتی هستند که برای اولین بار در دنیای موبایل دیده می‌شود و آن استفاده از سرامیک در ساختار شیشه نمایشگر است. با استفاده از این متریال لمس صفحه حالت دلنشین تری به خود گرفته است و مهم‌تر از همه، مقاومت نمایشگر نسبت به ضربه، شکستگی و خراشیدگی به طور چشم گیری افزایش یافته است.

در رابطه با طراحی آیفون‌های جدید، فارق از بحث ابعاد که متناسب با نسبت سایز نمایشگرها تغییر می‌کند؛ به متریال استفاده شده در هر یک از اعضای خانواده آیفون 12 خواهیم پرداخت. قسمت رویی و پشتی تمامی آیفون‌های 2020 از پوشش شیشه‌ای با محافظ گوریلاگلس بهره می‌برد. تفاوت اصلی در معماری خانواده آیفون 12 در فریم به کار رفته در آن‌هاست. آیفون 12 مینی و آیفون 12 از فریم آلومینیومی ساده در حاشیه خود استفاده می‌کنند؛ در حالی که آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به یک فریم استیل ضد زنگ مجهز شده‌اند. تفاوت این دو متریال باعث شده تا ظاهر آیفون‌های بالارده مقداری بهتر از اعضای کوچکتر خانواده باشد.

رنگ‌های مختلفی برای هر یک از مدل‌های خانواده آیفون 12 در نظر گرفته شده است. آیفون ۱۲ مینی در رنگ‌های مشکی، سفید،‌ قرمز، آبی و سبز به فروش می‌رسد. همین گزینه‌های رنگ برای آیفون ۱۲ نیز وجود دارد. اما در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس موارد دیگری برای انتخاب وجود دارد. رنگ‌های موجود برای این دستگاه نقره‌ای، نوک مدادی، طلایی و آبی هستند.

سخت افزار

iphone12handson 2

 

سخت افزارهای به کار رفته در آیفون‌های اپل همیشه فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و این موضوع باعث شده تا انتظارات، هر ساله از کمپانی اپل بیشتر و بیشتر شود.

پردازنده به کار رفته در تمامی آیفون‌های سری 12 از نوع اپل بایونیک A14 می‌باشد. این پردازنده معماری 5 نانومتری دارد و به 6 هسته پردازشی مجهز شده است. با این معماری CPU می‌توان گفت که دوام باتری در آیفون‌های 2020 پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و می‌توان بدون کندی و تاخیر در عملکرد، از آیفون‌های جدید به مدت طولانی تری استفاده کرد. این تراشه از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و با این حساب می‌توان گفت که تمامی آیفون‌های سری 12 به طور کامل از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی خواهند کرد.

آیفون مینی دارای یک رم ۴ گیگابایتی است و کاربر می‌تواند از بین گزینه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی یکی را برای حافظه داخلی انتخاب کند. همین پیکربندی برای آیفون ۱۲ نیز در نظر گرفته شده است. افرادی که قصد خرید آیفون ۱۲ پرو را دارند می‌توانند یکی از گزینه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی را داشته باشند. در آیفون ۱۲ پرو مکس پیکربندی گفته شده با ۵ گیگا بایت رم ارائه خواهد شد.

دوربین

iphone12handson 3

 

یکی از مهم‌ترین نکات موجود در در یک تلفن همراه، دوربین آن است. مانند بخش‌های قبل ابتدا آیفون ۱۲ مینی را بررسی می‌کنیم. این دستگاه دارای یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی است که می‌تواند نیازهای کاربران را به خوبی برطرف کند. درکنار این مدل، آیفون ۱۲ قرار دارد که از دوربین مشابهی استفاده می‌کند؛ البته در این دستگاه از فوکوس خودکار دوال پیکسل نیز استفاده شده است. هر دو آیفون نام برده به لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز مجهز شده‌اند.

در آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس از لنزهای واید انگِل و اولترا واید درکنار یک لنز تله‌فوتوی اپتیکال استفاده شده است. همچنین یک حسگر لیدار نیز برای فناوری واقعیت افزوده به سیستم دوربین اضافه شده است. فوکوس خودکار دوآل پیکسل نیز بر روی دوربین دیده می‌شود. دوربین‌های به کار رفته در این دو مدل به زوم اپتیکال 2.5 برابری نیز مجهز شده‌اند و از سنسور تشخیص عمق بهره می‌برند.

نکته‌ای که در این مراسم بسیار به آن اشاره شد و اپل تاکید بسیاری بر آن داشت؛ امکان ضبط فیلم به صورت Dolby Vision HDR بود. کیفیت فیلم برداری در این حالت فوق العاده بالا بوده و با داشتن کمی اطلاعات فنی می‌توان ویدیوهای کوتاه بسیار جذابی با خانواده جدید آیفون 12 ضبط کرد.

باتری

iphone12handson 4

 

در کنفرانس روز گذشته، صحبت‌های زیادی درباره باتری‌ آیفون‌های جدید مطرح نشد بنابراین تمامی اطلاعات عنوان شده در این قسمت بر اساس نوشته‌های سایت رسمی اپل عنوان شده است. باتری‌های به کار رفته در خانواده آیفون 12 از نوع لیتیوم یونی می‌باشد. ظرفیت دقیق باتری‌های به کار رفته در هر یک از مدل‌های آیفون 12 همچنان عنوان نشده و تنها زمان شارژدهی آن برای برخی فعالیت‌های روزمره معرفی شده است. بر این اساس، زمان رسیدن شارژ آیفون 12 از 100 درصد تا 3 درصد به شکل زیر خواهد بود:

    • پخش ویدیو داخلی : حداکثر 15 ساعت
    • پخش ویدیو اینترنتی : حداکثر 10 ساعت
    • پخش موسیقی داخلی : حداکثر 50 ساعت

 

شارژ آیفون‌های 2020 به وسیله شارژر 20 وات صورت خواهد گرفت و این محصولات از شارژ بی سیم 15 وات نیز پشتیبانی خواهند کرد. نکته‌ای که لازم است در این بخش به آن اشاره کنیم این است که، شرکت اپل اخیرا اقدام به حذف آداپتور و کابل شارژ از کلیه محصولات خود نموده است و iPhone 12 نیز بدون شارژر و کابل شارژ به فروش خواهد رسید.

بازرگانی ایمافون همزمان با آغاز فروش آیفون 12، اقدام به تهیه آداپتور و کابل شارژ مخصوص این تلفن هوشمند نموده و شما کاربران عزیز می‌توانید در هر لحظه اقدام به خریداری این محصولات نمایید.

قیمت و زمان عرضه

iphone12handson 6

 

اپل در رویداد Hi Speed زمان عرضه دقیق آیفون‌های جدید خود را اعلام نکرد و ترجیح داد آن را متعاقبا در سایت خود اعلام نماید؛ اما با این حال می‌توانیم مطمئن باشیم که تا کمتر از 2 ماه دیگر آیفون‌های جدید روانه بازار خواهند شد. قیمت آیفون‌های جدید نیز بر اساس مدل و مقدار حافظه داخلی تعیین می‌شود که بر این اساس قیمت‌های پایه هر نسخه به شکل زیر می‌باشد:

    • آیفون 12 مینی | 699 دلار
    • آیفون 12 | 799 دلار
    • آیفون 12 پرو | 999 دلار
    • آیفون 12 پرو مکس | 1099 دلار

پیش فروش آیفون‌های جدید در حال حاضر آغاز شده و علاقمندان می‌توانند آیفون 12 مورد علاقه خود را از سایت اپل پیش خرید نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه