به رسم هرساله، سامسونگ در مراسم Unpacked The Samsung، از جدیدترین پرچمداران، گجت‌ها و محصولات خود رونمایی کرد که در سال 2021 نوبت به سری گلکسی S21 رسیده بود. سری جدید کهکشانی‌ها در 3 نسخه مختلف رونمایی شد که به ترتیب قیمت و بهره مندی‌های سخت افزاری به شکل زیر تقسیم می‌شوند :

سامسونگ گلکسی S21 (نسخه پایه) | شروع قیمت از 799 دلار
سامسونگ گلکسی S21 Plus | شروع قیمت از 999 دلار
سامسونگ گلکسی S21 Ultra | شروع قیمت از 1200 دلار

 

مهم‌ترین تغییری که در نگاه اول به سری S21 متوجه آن خواهید شد، زبان طراحی جدید این سری از پرچمداران سامسونگ می‌باشد. در طراحی جدید، برآمدگی دوربین بخشی از گوشه‌ی بالایی را گرفته و با فریم فلزی دستگاه یکپارچه شده است که از نظر بسیاری از کاربران، نمای زیبایی به پرچمداران جدید داده است. سامسونگ هم این طرح را “برش کانتور” نامیده و می‌گوید که ظاهری صیقلی و چشمگیر را برای گلکسی S21 به‌ارمغان آورده است. کره‌ای‌ها باور دارند، زبان طراحی جدید گلکسی اس ۲۱ در دنیای موبایل به یک استاندارد تبدیل خواهد شد؛ که در آینده بسیاری از برندهای دیگر نیز از آن پیروی خواهند کرد.

همچون همیشه، تصمیم گرفتیم تا بررسی اجمالی بر جدیدترین پرچمداران سامسونگ یعنی سری Galaxy S21 داشته باشیم؛ پس با ما تا انتهای این مقاله در فروشگاه اینترنتی ایمافون همراه باشید.

 

زبان طراحی جدید و نمایشگر 120 هرتزی

 

بررسی سامسونگ گلکسی

 

به گفته بسیاری از کارسناشان طراحی، سامسونگ سعی داشته که با حفظ ساختار اصلی، تغییراتی در طراحی سری جدید گلکسی S اعمال کند که از طرفی هم برای کاربران قدیمی آشنا باشد و از طرفی دیگر نوآوری را در بطن خود داشته باشد. بازخورد هواداران این برند کره‌ای نشان می‌دهد که سامسونگ به خوبی از پس اجرای این ایده برآمده و اکثر کاربران به زبان طراحی جدید، علاقه مند هستند. در این زبان طراحی دیگر خبری از کنسول مستطیلی دوربین نیست و دوربین پشتی با فریم گلکسی S21 یکپارچه شده است. این موضوع باعث شده تا نمای دوربین از حالت پلاستیک و شیشه خارج شده و به یک نمای فلزی براق تبدیل شود که با فریم بدنه همرنگ است. هر 3 نسخه در 4 رنگ عرضه می‌شوند که عبارتند از : مشکی، سفید، صورتی و بنفش. نکته‌ای که در رابطه با رنگ بنفش خانواده S21 بسیار جذاب است، به رنگ فریم آن برمی‌گردد که برخلاف نسخه‌های مشکی،سفید و صورتی که همگی از فریمی همرنگ با بدنه برخوردار هستند؛ در رنگ بنفش گلکسی S21 از فریم با رنگ طلایی استفاده شده که همین موضوع به طرز چشم‌گیری به جذابیت این موبایل افزوده است.

گوشی‌ های سامسونگ گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس به‌ترتیب از نمایشگرهای ۶٫۲ و ۶٫۷ اینچی با پنل‌های Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برند؛ اما وضوح نمایشگر آن‌ها به +FHD کاهش یافته است. عبارت 2X در نام پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر دو گوشی حکایت می‌کند، با این تفاوت که نرخ نوسازی دیگر روی ۱۲۰ هرتز ثابت نیست و بسته به محتوای به‌نمایش‌درآمده، بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. گلکسی اس ۲۱ اولترا از یک نمایشگر ۶٫۸ اینچی بهره می‌برد، اما برخلاف دو مدل دیگر، در نسخه‌ی اولترا وضوح نمایشگر همچنان +WQHD است. کره‌ای‌ها می‌گویند پرچم‌داران جدیدشان به لطف هوش مصنوعی، به‌صورت خودکار نور آبی را در طول روز تغییر خواهند داد تا فشار کمتری به چشم کاربر وارد شود.

 

سخت افزار همیشگی و پشتیبانی کامل از اینترنت 5G

 

قیمت samsung گلکسی S21

 

برخلاف نسل قبل که ابتدا اینترنت 4G گسترش یافت و سپس تلفن‌های همراه به این کلاس ارتباطی مجهز شدند؛ این بار سرعت گسترش موبایل‌های 5G از این نسل جدید اینترنت پیشی گرفته و با اینکه همچنان در بسیاری از کشورها اینترنت 5G در دسترس نیست؛ بسیاری از موبایل‌ها از نسل پنجم ارتباطات، پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ در جدیدترین پرچمداران خود جای حرف و حدیثی باقی نگذاشته و چه در نسخه پایه و چه در نسخه اولترا، پشتیبانی از اینترنت 5G را اضافه کرده است. بر این اساس، کلیه اعضای خانواده S21 قادر به اتصال به آخرین نسل اینترنت بی‌سیم هستند و خریداران این محصولات می‌توانند به راحتی از اینترنت 5G استفاده نمایند.

گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس مطابق انتظار در بازارهای جهانی ازجمله ایران با تراشه‌ی Exynos 2100 سامسونگ و در برخی بازارها با جدیدترین تراشه‌ی کوالکام موسوم به Snapdragon 888 ‌فروخته می‌شوند. با این حال شاید مشابه برخی از پرچمداران قبلی سامسونگ، پای هر دو مدل به بازار ایران باز شود. سامسونگ می‌گوید کهکشانی‌های جدید، بیش از ۲۰ درصد CPU قوی‌تر و بیش از ۳۵ درصد GPU سریع‌تری دارند و پردازش‌های هوش مصنوعی در آن‌ها با دو برابر سرعت بیشتر انجام می‌شود. سامسونگ در پرچمداران قبلی بخشی از چیپست را به احراز هویت امن اختصاص داده بود و حالا بخشی از رم به نام «Secure Memory» را هم به این ویژگی اختصاص داده تا از امنیت بیشتر داده‌های مرتبط با احراز هویت اطمینان حاصل شود. در مورد حسگر اثر انگشت التراسونیک زیر نمایشگر هم شاهد افزایش سرعت کارکرد ۱.۷ برابری نسبت به نسل قبل هستیم.

 

دوربین بهتر، هزینه‌ی بیشتر

 

قیمت سامسونگ گلکسی S21 2

 

سامسونگ همواره نگاه ویژه‌ای به دوربین پرچمداران خود داشته است. توجه به کیفیت، رزولوشن تصویربرداری بالا و زوم دیجیتال، مهم ترین مسائلی هستند که سامسونگ در ساخت دوربین‌های خود ملاک قرار می‌دهد. دوربین‌های به کار رفته در گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس کاملا مشابه با یکدیگر بوده و هیچ تفاوتی با هم ندارند؛ پس ابتدا نگاهی به این دوربین‌ها خواهیم داشت و سپس به بررسی دوربین‌های استفاده شده در گلکسی S21 Ultra خواهیم پرداخت.

دوربین پشتی سه گانه، یک حسگر عریض ۱۲ مگاپیکسلی را شامل می‌شود که گشودگی دیافراگم f/1.8 دارد و به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده است. در کنار آن یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دیافراگم f2.2 به چشم می‌خورد. در نهایت یک دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال هیبریدی ۳ برابر و گشودگی دیافراگم f2.0 این ترکیب را کامل می‌کند. در جلوی گوشی هم یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f2.2 قرار گرفته است که وظیفه عکس برداری سلفی و بازگشایی قفل موبایل از طریق تشخیص چهره را بر عهده دارد. گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس همانند گذشته به‌مدد دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی‌شان قابلیت فیلم‌برداری 8K‌ دارند؛ اما اکنون بعد از ثبت ویدئوهای 8K، می‌توان از بین فریم‌ها، عکس‌های باکیفیتی استخراج کرد. افزون‌براین، امکان فیلم‌برداری Super Steady نامحدود با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه وجود دارد.

گلکسی اس 21 اولترا، گران ترین و مسلما قوی ترین نسخه از خانواده S21 است که به دوربینی کاملا متفاوت از دو برادر کوچکتر خود مجهز شده است. در پشت گوشی دوربین ۴ گانه به چشم می‌خورد. دوربین اصلی عریض، سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1.8 دارد و به فوکوس لیزری، لرزشگیر تصویر اپتیکال و فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز مجهز شده است. در کنار آن یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض قرار گرفته که گشودی دیافراگم f2.2 دارد.

اما هیجان انگیز‌ترین بخش دوربین‌های پشتی دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال است که زوم‌های اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری را در اختیارتان می‌گذارند و حتی به صورت دیجیتال، قابلیت زوم فضایی ۱۰۰ برابری هم در نظر گرفته شده است. به گفته سامسونگ با گلکسی اس ۲۱ اولترا امکان عکس‌برداری HDR و ۱۲ بیتی RAW با رنگ‌های تا ۶۴ برابر بیشتر و گستره دینامیکی بیشتر را دارید. علاوه بر این می‌توانید با همه دوربین‌ها با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. سامسونگ می‌گوید گلکسی اس ۲۱ اولترا بهترین الگوریتم Night Mode را به‌ارمغان می‌آورد. براساس ادعای شرکت سازنده، به کمک ترکیب ۹ به ۱ پیکسل‌ها و تبدیل تصاویر به نمونه‌های ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ ۲٫۴ میکرومتری، عکس‌های اس ۲۱ اولترا در تاریکی رنگ‌های چشم‌نواز و نویز اندک و روشنایی بسیار خواهند داشت.

 

باتری‌های بسیار حجیم، اما بدون شارژر در جعبه!

 

قیمت سامسونگ گلکسی S21 3

 

همان طور که حدس زده می‌شد، پس از حذف آداپتور وکابل شارژ از پرچمداران جدید اپل، سایر شرکت‌‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه، همچون شیائومی و سامسونگ نیز اقدام به حذف ادوات شارژ از جعبه پرچمداران جدید خود نمودند. حجم باتری برای هر 3 مدل از پرچمداران جدید سامسونگ متفاوت بوده و به شکل زیر است :

  • گلکسی S21 | 4000 میلی آمپر
  • گلکسی S21 پلاس | 4800 میلی آمپر
  • گلکسی S21 اولترا | 5000 میلی آمپر

 

تمامی اعضای خانواده گلکسی S21 از سیستم شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کنند که چنانچه شما بتوانید آداپتور و کابل شارژ مناسب این دستگاه را پیدا کنید؛ می‌توانید در مدت 25 الی 35 دقیقه (بسته به مدل) پنجاه درصد از ظرفیت باتری تلفن همراه خود را شارژ نمایید. پرچمداران جدید این شرکت کره‌ای از قابلیت شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۹ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند.

بد نیست اشاره کنیم که چنانچه تصمیم به خرید پرچمداران جدید سامسونگ دارید و از بابت تامین آداپتور و یا کابل شارژ دستگاه خود نگران هستید؛ می‌توانید در هر لحظه تنها با مراجعه به سایت ایمافون اقدام به خرید آداپتور و کابل شارژ سامسونگ گلکسی S21 نمایید. فروش آداپتور ویژه این سری، همزمان با روز عرضه، در سایت ایمافون آغاز خواهد شد.

 

سخن پایانی :

 

قیمت سامسونگ گلکسی S21 4

 

اعضای جدید خانواده کهکشانی‌ها در حال حاظر در پیش فروش قرار دارند و علاقه مندان به برند سامسونگ و پرچمداران جدید این شرکت می‌توانند در همین لحظه اقدام به پیش خرید محصول مورد نظر خود از طریق سایت سامسونگ نمایند. زمان تحویل و آغاز فروش فرآیند فیزیکی برابر با 29 ماه ژانویه ( 10 بهمن) بوده و قیمت پایه هر نسخه بنابر حداقل میزان رم و حافظه داخلی از 799 دلار تا 1200 دلار متغیر می‌باشد.

در انتهای این بررسی بد نیست اشاره کنیم که نسخه اولترا علاوه بر بهره مندی از قلم Spen در سری S21 در 2 نسخه ویژه نیز به فروش می‌رسد که عبارتند از : تیتانیوم فانتوم و آبی نیروی دریایی. این دو نسخه به صورت محدود تولید شده است و ممکن است که فروش آن‌ها تنها به زمان پیش فروش محدود شود.

 

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه