پرفروش ترین موبایل های بازار ایران

انجمن واردکنندگان موبایل، به‌تازگی لیست موبایل‌هایی که بیشترین واردات را در طول سال 99 در بازار ایران داشته‌اند را منتشر کرده است. براساس اطلاعات و آماری که انجمن واردکنندگان موبایل منتشر کرده است؛ گلکسی A11، گلکسی A10S و نوکیا ۱۰۵ بیشترین مقدار واردات به کشور را داشته‌اند. در این آمار به ارزش دلاری واردات این گوشی‌ها هم اشاره شد. ارزش واردات گلکسی A11 به ۱۱۵٫۲ میلیون دلار، گلکسی A10s به ۱۲۰٫۲ میلیون دلار و نوکیا ۱۰۵ به ۱۲٫۱ میلیون دلار می‌رسد.

در اطلاعات منتشرشده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل مشخص شده است که واردات گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و برخی از گوشی‌های نوکیا بیشتر از قبل شده و این گوشی‌ها درصد قابل‌ توجهی از میزان گوشی‌های‌‌ هوشمند و حتی گوشی‌های‌ ساده را به خود اختصاص داده‌اند. از طرف دیگر واردات گوشی‌های هواوی کاهش پیدا کرده است.

در این آمار و اطلاعات آمده است که در طول ۱۲ ماه اخیر هواوی Y7 پرایم ۲۰۱۹، هواوی Nova 7i، هواوی Y5 2019، هواوی Y6 پرایم ۲۰۱۹، هواوی Y5 لایت، هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹، هواوی Y9s، هواوی Y8s، از جمله پرفروش ترین محصولات هواوی بوده‌اند که وارد بازار کشور شدند. به گفته‌ی انجمن واردکنندگان موبایل، در طول ۱۲ ماه گذشته ۱۵٫۷۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد کشور شده که از این تعداد نزدیک به ۱۵٫۰۵ میلیون دستگاه فعال شده‌اند.

در قسمت دیگری از آمار انجمن واردکنندگان موبایل به آمار فعال ‌شدن گوشی‌های هوشمند بازار ایران اشاره شده است. سامسونگ گلکسی A10s بیشترین گوشی فعال‌شده در بازار ایران در طول ۱۲ ماه گذشته به‌حساب می‌آید. پس از این گوشی، گلکسی A11 قرار دارد و پس از آن هم نوکیا ۱۰۵ دیده می‌شود.

ارزش دلاری گلکسی A10s فعال‌شده در بازار به ۱۳۴٫۲ میلیون دلار می‌رسد و این رقم برای گلکسی A11 به ۱۰۶.۴ میلیون دلار و برای نوکیا ۱۰۵ به ۱۱٫۲ میلیون دلار می‌رسد. تصویر زیر هم روند واردات گوشی‌های نوکیا در طول ۱۲ ماه گذشته را نشان می‌دهند.

پرفروش ترین موبایل های سال 1399در سال‌های اخیر، موبایل‌‌های پرچم‌دار با افزایش قیمت محسوسی مواجه شده‌اند و این موضوع در بازارهای جهانی هم دیده می‌شود؛‌ اما فکر نمی‌کنیم در هیچ‌ جای دنیا، روند افزایش قیمت گوشی‌ مثل بازار ایران باشد. قیمت بسیار گران دستگاه‌های پرچم‌دار باعث شده است مردم نتوانند آن‌ها را تهیه کنند؛ به ‌همین‌ دلیل، از همان ابتدا انتظار داشتیم میان‌رده‌ها، محبوب‌ترین موبایل‌های بازار ایران باشند. بر اساس قیمت‌های موبایل در زمان نگارش این مقاله، اوضاع به ‌گونه‌ای پیش می‌رود که حتی تهیه‌ی موبایل‌های میان‌رده به‌ کار سختی تبدیل شده است؛ درنتیجه گوشی‌های پایین‌رده امروزه در بازار ایران اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند.

شرکت‌های سازنده‌ی موبایلِ متعددی در بازار ایران حضور رسمی یا غیررسمی دارند؛ اما در این میان حضور سه برند سامسونگ، شیائومی و هواوی و حتی نوکیا پررنگ‌تر از دیگر برندها می‌باشد. از بین این شرکت‌ها، موبایل‌های سامسونگ و شیائومی با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. نبود خدمات موبایل گوگل (GMS) در گوشی‌های هواوی باعث شده است بسیاری از خریداران تمایل کمتری به خرید این گوشی‌ها داشته باشند.

در سال‌های اخیر، برندهایی مثل ال‌جی و سونی کم‌رنگ‌تر در بازار ایران حضور داشته‌اند و همین موضوع فرصت کافی را در اختیار شیائومی قرار داده است تا با عرضه‌ی دستگا‌ه‌های باکیفیت، سهم بازار را از آنِ خود کند.

طبق آماری که انجمن واردکنندگان موبایل منتشر کرده، است گوشی‌های سری A سامسونگ از جمله گلکسی A11، گلکسی A10s، گلکسی A21s، گلکسی A51، گلکسی A31، گلکسی A01، گلکسی A12، گلکسی A20s و حتی گلکسی A71 جزو محصولاتی بودند که حجم زیادی از واردات موبایل در طول سال 99 را به خود اختصاص دادند و نرخ فعال شدن آن‌ها هم قابل‌ توجه بوده است.

در این اطلاعات مشخص شد که پس از سامسونگ، گوشی‌های شیائومی درصد قابل ملاحظه‌ای از واردات گوشی هوشمند به ایران را به خود اختصاص داند. گوشی‌هایی مانند ردمی نوت ۸، ردمی نوت 9S، رد می نوت ۸ پرو، ردمی نوت ۹ پرو، ردمی نوت ۹، ردمی ۹، پوکو ایکس ۳، پوکو ام ۳،  ردمی ۸،  ردمی ۹ سی، ردمی 9A، ردمی 8A، ردمی نوت ۸ تی و ردمی ۹ تی از جمله‌ی این محصولات شیائومی بودند.

در ادامه فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران در سال 99 را برای شما در فروشگاه اینترنتی ایمافون 24 تهیه کرده ایم :

پرفروش ترین موبایل های بازار ایران

در ادامه نگاهی به پرفروش ترین خانواده‌های موبایل از برندهای سامسونگ و شیائومی خواهیم داشت.

سری Redmi از برند شیائومی

پرفروش ترین موبایل های شیائومیهم‌زمان شدن ظهور گوشی‌های میان‌رده‌ی متنوع و خوش‌قیمت شیائومی با کاهش قدرت خرید مردم ایران، باعث شد که گوشی‌های این برند چینی در کنار برند سامسونگ بازار ایران را تقریبا در قبضه‌ی خود بگیرند. اعضای سری ردمی نوت، محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی در ایران هستند و هر سه گوشی پرفروش شیائومی در بازار ایران به این خانواده تعلق دارند.

ردمی نوت ۸ شیائومی قدیمی‌تر از موبایل‌هایی مثل ردمی نوت ۹ و ردمی نوت 9S می‌باشد، اما همچنان پرطرفدار است و به همین دلیل در بین گوشی‌های شیائومی بیشترین واردات را در طول ۱۲ ماه گذشته داشته است.

سری A از برند سامسونگ

پرفروش ترین موبایل های سامسونگسامسونگ از طریق واحد موبایل خود تمامی بخش‌های بازار را هدف قرار داده است؛ از گوشی‌های پایین‌رده با سخت‌افزار ضعیف و قیمت دلاریِ ارزان گرفته تا برترین پرچم‌داران بازار با قیمت بسیار زیاد. گوشی‌های میان‌رده در تمامی نقاط دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و این موضوع برای سری گلکسی A سامسونگ هم صدق می‌کند. سامسونگ با سری گلکسی A سراغ بخشی از بازار رفته است که در آن، مردم خواستار دستگاهی مدرن با قیمت مناسب هستند. این گوشی‌ها در بازار ایران هم با استقبال خوبی مواجه شدند.

مفتخریم اعلام کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ایمافون 24، همچون گذشته با تلاش مداوم مجموعه کم نظیری از قطعات تمامی برندهای موبایل را فراهم آورده‌ایم که شما در هر لحظه می‌توانید تنها با مراجعه به وبسایت ایمافون 24 نسبت به خرید قطعه موردنظر خود اقدام نمایید. قطعات تمامی برندهای موبایل ازجمله کلیه مدل‌هایی که در این گزارش به آن‌ها اشاره داشتیم؛ از طریق وبسایت ایمافون قابل خریداری بوده و در کمترین زمان تقدیم شما می‌گردد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه