خرید موبایل گیمینگ شیائومی ردمی k40

به محض این که حرف از گوشی‌های گیمینگ شیائومی در میان می‌آید، زیربرند «بلک شارک» در ذهنمان نقش می‌بندد. در واقع عادت داشتیم که موبایل‌های گیمینگ شیائومی را تحت برند «بلک شارک» ببینیم اما به تازگی این برند ساختار شکنی کرده و اولین گوشی گیمینگ از سری ردمی را به بازار عرضه کرده است. این گوشی، جزو خانواده ردمی K40 شیائومی بوده و اولین گوشی گیمینگ سری Redmi محسوب می‌شود. گوشی شیائومی ردمی K40 Gaming با امکاناتی همچون پردازنده Dimensity 1200 مدیاتک، نمایشگر 120 هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ و شارژر 67 واتی سعی در جلب رضایت گیمرها دارد. اگر قصد خرید موبایل گیمینگ دارید اما قیمت نجومی بلک شارک 4 یا راگ فون 5 ایسوس به مذاقتان خوش نمی‌آید، این گوشی بهترین و جدیدترین پیشنهاد برای شماست. در ادامه با بررسی اولیه موبایل گیمینگ Redmi K40 با فروشگاه اینترنتی ایمافون همراه باشید.

طراحی گیمینگ با سیستم نورپردازی RGB

خرید موبایل گیمینگ شیائومی ردمی k40

طرح پیچیده روی قاب پشتی و زوایای در هم آمیخته، هیجان یک بازی موبایلی سریع را در گیمرها زنده می‌کند.  این گوشی 205 گرم وزن داشته و در لبه‌های افقی خود تعدادی دکمه فیزیکی مخصوص بازی را جای داده است. حضور این دکمه دقیقا مطابق چیزی بود که از یک گوشی گیمینگ انتظار داشتیم تا شرایط را برای حرفه‌ای ترها فراهم کند. ردمی K40 گیمینگ ادیشن با ضخامت 8.3 میلی متری، یکی از باریک‌ترین گوشی‌های گیمینگ دنیاست؛ خصوصا که باتری 5065 میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده است!
به کارگیری نور RGB، بهترین تصمیمی بود که ردمی برای این گوشی گیمینگ تازه وارد اتخاذ کرد! نور پس زمینه RGB امضای اختصاصی گوشی های گیمینگ بوده که در ردمی K40 Gaming نیز رعایت شد. البته این نورها برای اعلام نوتیفیکیشن‌ها نیز کاربرد دارند.
در قاب پشتی نیز شاهد ماژول دوربین با اندکی تغییر هستیم که از لحاظ چینش سنسورها دنباله رو نسخه استاندارد (ردمی کی 40) باقی مانده است. سه سنسور با چینش عمودی داخل ماژول بیضی قرار دارند و شما را از یک عکاسی درست و حسابی محروم نخواهند کرد.

پشتیبانی از استاندارد IP53، خبر خوبی بود که مارا خوشحال کرد. برخلاف گوشی ردمی کی 40 که فاقد استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بود، نسخه گیمینگ ردمی کی 40 از گواهی IP53 پیروی می‌کند. این سطح از مقاومت در برابر پاشش آب و ورود گرد و غبار به کالبد گوشی جلوگیری می‌کند.

صفحه نمایش 120 هرتزی
بررسی ردمی k40 گیمینگ

 

یکی از مهم‌ترین اجزای یک گوشی گیمینگ، صفحه نمایش آن است. صفحه نمایش یک موبایل گیمینگ باید برخی از ویژگی‌های مربوط به گیم را داشته باشد تا بتواند تجربه‌ای لذت بخش از بازی کردن را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد.

صفحه نمایش موبایل ردمی K40 گیمینگ ادیشن، دارای طولی به اندازه 6.67 اینچ می‌باشد که به عنوان یک ابزار گیمینگ، اندازه مناسبی است. رزولوشن این صفحه نمایش 2400 در 1080 پیکسل است که به نوعی کیفیت 2K را برای کاربر فراهم می‌آورد. این کیفیت به شکلی است که همزمان با ارائه کیفیت تصوبر مناسب، موجب مصرف زیاد باتری هم نخواهد شد.

اما مهم‌ترین نکته در صفحه نمایش یک موبایل گیمینگ، نرخ نوسازی تصویر است. در این مورد نیز برند ردمی خیال گیمرهای موبایلی را راحت کرده است. نرخ نوسازی موبایل Redmi K40 Gaming Edition برابر با 120 هرتز است و نرخ نمونه برداری لمسی آن به 480 هرتز می‌رسد. نسبت تصویر در نمایشگر این گوشی 20:9 می‌باشد. یعنی این نمایشگر چندان کشیده نبوده و کمی عریض به نظر می‌رسد. نسبت نمایشگر به حاشیه در ردمی K40 گیمینگ برابر با 86 درصد می‌باشد که نشان می‌دهد اولین موبایل گیمینگ سری ردمی، یک قدم به گوشی‌های فول اسکرین با نرخ 90 درصد نزدیک شده است. در ضلع بالایی این نمایشگر 6.67 اینچی، حفره نمایشگر برای دوربین سلفی قرار گرفته که حتی در روشن ترین حالت صفحه، هیچ هاله نوری دور آن ایجاد نمی‌شود. این لطف بزرگ را مدیون پنل OLED هستیم که در این حوزه حرفه ای و بی نقص عمل کرده است.

پردازنده مدیاتک در کنار8،6 و یا 12 گیگابایت رم

خرید موبایل ردمی k40 گیمینگ ادیشن

ردمی K40 گیمینگ ادیشن، به آخرین پردازنده قدرتمند 5G مدیاتک یعنی Dimensity 1200 مجهز شده که با لیتوگرافی 6 نانومتری، با یکی از قوی‌ترین پردازنده های گرافیکی یعنی Mali-G77 همکاری می‌کند. این پردازنده گرافیکی نیز یکی از قوی‌ترین پردازنده های تاریخ مدیاتک بوده که کسب امتیاز 720.000 را در کارنامه خود دارد.
پردازنده مرکزی، هشت هسته پردازشی دارد؛ یک هسته Cortex-A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتزی برای فرمان های سنگین، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی برای پردازش داده های نیمه سنگین و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز برای داده‌های سبک‌تر و کارهای روزمره!
قبل از خرید بهتر است در مورد انتخاب حافظه دقت بیشتری به خرج دهید. این گوشی قابلیت ارتقای حافظه ندارد و از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند، اما در نسخه های مختلف به بازار ارائه شده تا رم و حافظه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

  • 128GB 6GB RAM
  • 128GB 8GB RAM
  • 128GB 12GB RAM
  • 256GB 8GB RAM
  • 256GB 12GB RAM

یکی از چالش های رایج گیمرها با موبایل گیمینگ، گرم شدن بیش از حد تلفن همراه در زمان اجرای بازی‌ها با رزولوشن بالاست. خوشبختانه شیائومی بر روی این مسئله توجه بسیاری داشته و با استفاده مواد شیمیایی گرافین، گرافیت و محفظه بخار بدون نیاز به فن، دمای این موبایل گیمینگ را در زمان پردازش های سنگین تحت کنترل گرفته است.

باتری 5000 میلی آمپری با شارژ سریع 67 وات

نقد و بررسی ردمی K40 گیمینگ

همانطور که در بالا اشاره کردیم، گوشی‌های گیمینگ معمولا باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند تا بتوانند به خواسته مخاطبان نزدیک‌تر شوند. این ویژگی‌های منحصر به فرد در خصوص باتری موبایل نیز صدق می‌کند.

باتری موبایل ردمی K40 گیمینگ ادیشن، 5000 میلی آمپر ظرفیت دارد که می‌تواند مدت زمان مناسبی در اختیار کاربر باشد. این موبایل از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که در این حالت تنها در مدت زمان 42 دقیقه به شارژ کامل خواهد رسید. البته برخی منتقدان معتقدند که این سرعت شارژ میتواند باعث افزایش دمای گوشی در زمان شارژ شود که با توجه به سیستم خنک کننده حرفه‌ای، جای نگرانی زیادی نیست.
این تنها گوشی گیمینگ فست شارژ از شرکت شیائومی نیست؛ چراکه گوشی بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو به شارژ سریع 120 واتی مجهز شده‌اند و در کمتر از 5 دقیقه، 50 درصد ظرفیت باتری را شارژ خواهند کرد.

دوربین 64 مگاپیکسلی در کنار اسپیکرهای JBL

قیمت موبایل ردمی k40 گیمینگمجموعه دوربین‌های این گوشی شامل دوربین سه گانه پشتی و دوربین سلفی است. در میان ماژول دوربین اصلی، لنز اصلی 64 مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. در ماژول دوربین پشتی، سیستم نورپردازی منحصر به فردی نیز دیده می‌شود که به وسیله چراغ‌ها و نوارهای LED صورت می‌پذیرد. دوربین سلفی ردمی K40 نیز 16 مگاپیکسل کیفیت دارد.

شیائومی در ساخت اسپیکرهای ردمی K40 گیمینگ از کمپانی JBL کمک گرفته و این موبایل گیمینگ حمایت سفت و سخت JBL را در قسمت صدا به همراه دارد. با تجربه بسیار زیاد این شرکت قدیمی در زمینه صوت و ساخت میلیون‌ها اسپیکر، بلندگو، هدفون و … انتظار می‌رود که Redmi K40 Gaming Edition نیز کیفیت صدای خیره کننده‌ای داشته باشد.

قیمت و زمان عرضه

بررسی ردمی k40 گیمینگ ادیشنقیمت گوشی موبایل ردمی K40 گیمینگ ادیشن، از 310 دلار در نسخه پایه (6گیگ رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی) شروع شده و تا 420 دلار در بالاترین نسخه (12 گیگ رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی) افزایش می‌یابد. علی رقم سخت افزار بسیار قدرتمند ارائه شده؛ این محصول سری Redmi نیز، همچون سایر محصولات این سری با قیمت بسیار رقابتی عرضه شده است و نشان از توجه بسیار زیاد شیائومی به بازار گوشی‌های میان رده دارد.

بد نیست بدانید که شیائومی در اقدامی جالب نسخه خاصی از این موبایل را هم طراحی کرده که با عنوان بروس لی ادیشن وارد بازار می‌شود و تنها در یک کانفیگ با 12 گیگابایت حافظه Ram و 256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه خوهد شد. بدنه و تمامی اکسسوری‌های این موبایل، شامل آداپتور، کابل شارژ و قاب محافظ در رنگ زرد طراحی شده‌اند و کتابچه کوچکی با خلاصه‌ای از زندگی نامه بروس لی نیز، در این جعبه دیده می‌شود.

عرضه این موبایل هم اکنون در بازار چین آغاز شده و به زودی در بازار ایران نیز مشاهده خواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه