مقایسه سامسونگ A32 با سامسونگ M32

در این مقاله از وبلاگ فروشگاه اینترنتی ایمافون 24، به بررسی و مقایسه دو گوشی میان‌رده سری A و سری M سامسونگ با نام‌های گلکسی A32 و گلکسی M32‌ خواهیم پرداخت. چنانچه تصمیم به خرید یک میان رده خوش قیمت قیمت از برند سامسونگ دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سامسونگ در چند ماه گذشته دَه‌ها گوشی هوشمند میان‌رده روانه بازار کرده است که از این میان می‌توان به گلکسی A32 و گلکسی M32‌ اشاره کرد. گلکسی A32 فروردین 1400 روانه بازار شد و گلکسی M32 نیز خرداد 1400 در هند رونمایی شد که در‌حقیقت نسخه اصلاح‌شده گلکسی A32 محسوب می‌شود. در این مقاله، این دو گوشی را کامل مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک عملکرد بهتری دارند.

صفحه‌نمایش

مقایسه سامسونگ A32 با سامسونگ M32گلکسی A32‌ و گلکسی M32 از صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی Super AMOLED با رزولوشن Full HD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برند و هر دو گوشی صفحه‌نمایش مطلوبی دارند.  هر دو مدل روشنایی ۸۰۰ نیت را نیز در محیط بیرون ارائه می‌دهند و زاویه دید گسترده‌ای دارند. به‌لطف صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی مناسب، گلکسی A32 و گلکسی M32 هنگام پیمایش تجربه‌‌ای روان دراختیار کاربر قرار می‌دهند. این بخش برنده‌ای ندارد؛ زیرا هر دو گوشی به یک‌ اندازه قدرتمندند.

طراحی

مقایسه سامسونگ A32 با سامسونگ M32گلکسی A32 و گلکسی M32 در زمینه طراحی کاملا متفاوت به‌نظر می‌رسند. جنس بدنه هر دو مدل از پلاستیک است و ظاهر مناسبی دارند. گلکسی A32 به‌لطف طراحی باریک خود، حس بهتری به کاربر منتقل می‌کند. یکی از تفاوت‌های چشمگیر میان این دو مدل، طراحی دوربین عقب است. همان‌طورکه در تصویر می‌بینید، برجستگی‌ای در قسمت لنز دوربین گلکسی A32 وجود ندارد و کاملا با بدنه گوشی یکدست شده است؛ بنابراین، اگر جزو افرادی هستید که از برجستگی دوربین خوشتان نمی‌آید، گلکسی A32 شما را راضی خواهد کرد. افزون‌براین، گلکسی A32‌ تنوع رنگی بیشتر و بهتری درمقایسه‌با گلکسی M32‌ دارد.

دوربین

مقایسه سامسونگ A32 با سامسونگ M32سامسونگ گلکسی A32 و گلکسی M32 را به دوربین جلویی ۲۰ مگاپیکسلی و مجموعه دوربین چهارگانه پشتی، متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید مجهز کرده است. بااین‌حال، تفاوت‌های کمی در دوربین پشتی هر دو مدل وجود دارد. گلگسی A32 از حسگر‌های ۵ مگاپیکسلی و گلکسی M32‌ از حسگرهای ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و سنجش عمق بهره می‌برند. به‌نظر می‌رسد دوربین‌های ماکرو و وسنجش عمق هر دو مدل عملکرد یکسانی دارند و درمجموع از دوربین‌هایی با عملکرد برابر برخوردار هستند؛ بنابراین، در این بخش برنده‌ای وجود ندارد؛ زیرا کیفیت دوربین هر دو مدل راضی کننده خواهد بود.

عملکرد سخت افزاری و نرم‌افزاری

گلکسی A32 و گلکسی M32 به تراشه هلیو G80 مدیاتک و چهار یا شش گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز هستند و عملکرد مشابهی دارند. با وجود تراشه هلیو G80‌ روی هر دو گوشی، در بعضی مواقع ممکن است با تأخیر و افت سرعت مواجه شوید. افزون‌براین، هر دو مدل از یک درگاه کارت microSD برخوردار هستند؛ بنابراین ازنظر ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی، مشکلی وجود ندارد.

گلکسی A32 و گلکسی M32 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و One UI 3.1 روانه بازار می‌شوند و حداقل دو به‌روزرسانی اندروید را دریافت خواهند کرد.

ارتباطات و اتصالات

از ویژگی‌های اتصال در گلکسی A32 و گلکسی M32 می‌توان به GPS، درگاه دو سیم‌کارت، LTE ،4G، دو باند Wi-Fi b/g/n/ac، بلوتوث ۵، پورت USB 2.0 Type-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری اشاره کرد. هیچ‌یک از گوشی‌ها در این بخش بهتر از‌ هم نیستند؛ بنابراین، این بخش نیز برنده‌ای ندارد.

شارژدهی و عملکرد باتری

مقایسه سامسونگ A32 با سامسونگ M32در این بخش، تفاوت مهمی بین گلکسی A32 و گلکسی M32 وجود دارد. انرژی گلکسی A32‌ را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ وات و انرژی گلکسی M32 را باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات تأمین می‌کند. گلکسی A32 با هر بار شارژ و استفاده زیاد می‌تواند به‌راحتی تا یک روز دوام بیاورد؛ اما گلکسی M32 به‌لطف باتری حجیم‌تر، با هر بار شارژ و استفاده زیاد می‌تواند تا ۱٫۵ روز دوام بیاورد. پس اگر شارژدهی باتری شما برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، حتما این نکته را در زمان خرید تلفن همراه میان رده سامیونگ به خاطر داشته باشید.

سخن پایانی

گلکسی A32 و گلکسی M32 به‌لطف صفحه‌نمایش، تراشه، سخت‌افزار و پیکربندی مشابه، کاملا به‌ یکدیگر شباهت دارند. با این‌ وجود، قیمت گلکسی M32 با وجود باتری حجیم‌تر تقریبا 50 دلار ارزان‌تر از گلکسی A32 می‌باشد، که ۲۷۵ دلار قیمت دارد. در زمان نگارش این مقاله، گلکسی A32 قیمتی درحدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. درهرحال صرف‌نظر از طراحی بهتر گلکسی A32، گلکسی M32 باتری حجیم‌تر و فناوری شارژ سریع‌تری دارد؛ ازاین‌رو، گلکسی M32  بر روی کاغذ برنده این مقایسه است. اما اگر به طراحی باریک و جذاب علاقه‌مندید، گلکسی A32 می‌تواند انتخابت بهتری برای شما باشد. اما این نکته را در نظر بگیرید که قیمت A32 به‌مراتب گران‌تر از گلکسی M32‌ است و تنها برای طراحی بهتر، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه