test

موبایل سیوی (Civi) جدیدترین محصول برند شیائومی برای بازار میان رده است که تلاش می‌کند تا با ظاهر جذاب خود و وزنی بسیار کم، علاقه مندان به طراحی را به خود جذب کند.

شیائومی تصمیم گرفته است که در سال جاری میلادی تغییراتی روی سیاست‌های نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند خود اعمال کند. شرکت چینی در ابتدا عبارت Mi را از نام گوشی‌های جدیدش حذف کرد و اکنون تصمیم گرفته است نام جدیدی برای خانواده‌ی CC برگزیند.

به‌گزارش GSMArena، جدیدترین دستگاه شیائومی، سیوی (Xiaomi Civi) نام دارد و در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده جای می‌گیرد. در‌حا‌ل‌حاضر، تنها یک مدل از این سری ساخته شده است و چینی‌ها به تولید مدل پرو یا مدلی با پسوند e اشاره نکرده‌اند.

شیائومی سیوی، توجه ویژه‌ای به مبحث طراحی نشان می‌دهد. رنگ‌بندی بسیار جذاب و نمایشگر خمیده آن هم در یک موبایل میان رده، همگی خبر از اتفاقات بزرگ در بازار میان رده‌های شیائومی می‌دهند.

پردازنده موبایل شیائومی سیوی 

شیائومی سیوی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ جی کوالکام استفاده می‌کند که یکی از تراشه‌های هیجان‌انگیز چند وقت اخیر محسوب می‌شود. اسنپدراگون ۷۷۸ جی که برپایه‌ی لیتوگرافی شش‌نانومتری TSMC ساخته شده، جایگزینی برای تراشه‌ی پنج‌نانومتری ۷۸۰ جی (تولیدشده در کارخانه‌های سامسونگ) به‌حساب می‌آید و از چهار هسته‌ی بزرگ کورتکس A78 به‌همراه هسته‌ی گرافیکی آدرنو 642L و مودم 5G اسنپدراگون X53 (با سرعت ۳٫۳ گیگابیت‌برثانیه) استفاده می‌کند. در گوشی شیائومی سیوی، شاهد پشتیبانی از استاندارد وای‌فای 6E برای دستیابی به سرعت ۳٫۶ گیگابیت‌برثانیه هستیم.

۹ لایه گرافین در سیستم خنک کننده این موبایل شیائومی به کار گرفته شده است. این 9 لایه خنک‌کننده باعث می‌شوند اسنپدراگون ۷۷۸ جی هنگام فعالیت در شیائومی سیوی خنک بماند. هسته‌ی گرافیکی آدرنو 642L به‌حدی قوی است که می‌تواند بازی‌‌هایی نظیر Honor of Kings را با نرخ ۹۰ فریم‌برثانیه اجرا کند.

نمایشگر تلفن همراه Civi شیائومی

بررسی نمایشگر شیائومی civiصفحه‌نمایش شیائومی سیوی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن به ۲۴۰ هرتز می‌رسد. این نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی در دسته‌ی نمایشگرهای OLED منحنی جای می‌گیرد و به‌ادعای شیائومی، کمترین حاشیه‌ی پایینی را در بین گوشی‌های ساخت این شرکت تا‌به‌امروز دارد. فاصله‌ی بین ردیف پایینی پیکسل‌های صفحه‌نمایش و فریم فلزی شیائومی سیوی، تنها ۲٫۵۵ سانتی‌متر است.

صفحه‌نمایش +1080p میان‌رده‌ی جدید شیائومی از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت دست پیدا کند.

بررسی باتری و دوربین Xiaomi Civi

در پنل پشتی شیائومی سیوی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد که از حسگری به ابعاد 1/2.0 اینچ و پیکسل‌هایی به اندازه‌ی ۰٫۷ میکرون برخوردار است. اندازه‌ی پیکسل‌های این حسگر هنگام استفاده از تکنیک ترکیب پیکسل‌ها به ۱٫۴ میکرون افزایش پیدا می‌کند تا نور بیشتری جذب شود و کیفیت نهایی تصویر افزایش یابد. حسگر ۶۴ مگاپیکسلی گوشی در پشت لنز f/1.8 جای گرفته و در آن، از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر خبری نیست.

دومین دوربین گوشی جدید شیائومی ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای است و از لنز فوق‌عریض با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. آخرین دوربین موجود در پنل پشتی این موبایل، به حسگر ۲ مگاپیکسلی مجهز است و از لنز ماکرو بهره می‌گیرد تا تصویربرداری از اجسام در فاصله‌ی خیلی نزدیک ممکن شود. در پنل جلویی این گوشی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با سیستم فوکوس خودکار تعبیه شده است.

شیائومی سیوی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و به‌ادعای شرکت چینی، تا اندکی بیش از ۲۴ ساعت دوام می‌آورد. سیستم شارژ سریع سیمی ۵۵ وات، مقدار شارژ باتری شیائومی سیوی را در ۴۵ دقیقه از صفر به صد می‌رساند.

قیمت موبایل شیائومی سیوی و زمان عرضه

قیمت و رنگ های شیائومی سیویشیائومی در پوسترهای تبلیغاتی سیوی به المان‌های طراحی این محصول توجه ویژه‌ای نشان داده است. شرکت چینی ادعا می‌کند ضخامت سیوی فقط ۶٫۹۸ میلی‌متر و وزنش تنها ۱۶۶ گرم است. ناگفته نماند پهنای ۷۱٫۵ میلی‌متری و پنل پشتی مات باعث می‌شود نگه داشتن سیوی در دست راحت باشد. شیائومی تصمیم گرفته است گوشی سیوی را ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) روانه‌ی بازار چین کند. کانفیگ پایه‌ی سیوی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۶۰۰ یوان (۴۰۰ دلار) قیمت دارد. کاربران با پرداخت ۳۰۰ یوان بیشتر، می‌توانند نسخه‌ی مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌‌سازی این گوشی را بخرند. همچنین، قیمت قوی‌ترین کانفیگ گوشی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲۰۰ یوان (۴۹۵ دلار) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه