برند شیائومی

 شیائومی (Xiaomi) یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصی است که مقر آن در شهر پکنِ چین قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. از ابتدای انتشار اولین گوشی‌های هوشمند در سال 2011 میلادی، Xiaomi سهم بزرگی از بازار تلفن‌های هوشمند در کشور چین را به دست آورد و آن را به طیف وسیع تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش داد. بنیانگذار و مدیر عامل شرکت لی جون، بیست و سومین مرد ثروتمند چین بر طبق اعلام مجله فوربس است. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، به‌طور عمده در چین، هند، سنگاپور، استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند روسیه و اندونزی است. اگر به دنبال اطلاعات کاملی درباره کمپانی شیائومی هستید؛ در ادامه با فروشگاه اینترنتی ایمافون همراه باشید.

مسیر حرکت شیائومی : از تولید کننده‌ای کوچک تا شرکتی جهانی

 

xiaomi company

 

 

شرکت شیائومی به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود که توانسته با ارائه محصولاتی باکیفیت، در بین کابران ایرانی طرفداران بسیاری پیدا کند. در ابتدا تمرکز اصلی شیائومی بر ساخت گوشی‌های هوشمند با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا بود ولی خلاقیت شیائومی انتها نداشت و وارد سایر بازارهای کالای الکترونیک و گجت هوشمند شد. محصولاتی مثل پاور بانک، دستبندهای سلامت شیائومی، تصفیه هوا، ترازو، تلویزیون شیائومی، انواع هدفون، هدست و هندزفری شیائومی، اسپیکر، دوربین و تبلت و … امروزه در سبد محصولات شیائومی دیده می‌شود. این کالاها همگی محصول شرکتی هستند که در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک استارت آپ کوچک شروع به کار کرد. هدف شرکت شیائومی در ابتدا طراحی گوشی‌های هوشمند بسیار ارزان قیمت و فروش آن از طریق اینترنت بود؛ اما این شرکت امروزه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است که محصولات آن طیف وسیعی از کاربران را در برمی‌گیرد. نخستین گوشی شیائومی تقریباً هم‌زمان با آیفون ۴s وارد بازار شد و به طرز عجیبی فروش موفقی داشت و نشان داد همیشه اولین بودن شرط موفقیت نیست و برای موفق شدن دلایل دیگری نیز لازم است. دلیل موفقیت بزرگ شیائومی را در استراتژی هوشمندانه آن می‌توان دید، شیائومی فقط و فقط به اینترنت تکیه کرد و برای تبلیغات و برندسازی خود از بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. مورد بعد پشتیبانی قوی و سریع شیائومی بود که با برنامه‌ریزی و پلن تجاری به روز سبب شد شیائومی بسیار سریع و دقیق در میان قشر جوان کشور چین پذیرفته شود و خریداری گردد. استراتژی بلند مدت شیائومی باعث شد در طی چند سال شیائومی در میان شرکت‌های برتر جهان دیده شود و تنها در طول 5 سال با در اختیار گرفتن 5.8 درصد فروش گوشی‌های هوشمند، در میان 5 تولید کننده برتر موبایل‌های هوشمند قرار بگیرد.

شیائومی به دنبال کنار زدن رقیبان : حداکثر حاشیه سود 5 درصد!

 

مدیر عامل شرکت شیائومی آقای لی جون (Lei Jun) در ماه آوریل سال 2018 به طور رسمی عنوان کرد که حاشیه سود تمام اجزای سخت افزاری فروخته شده توسط این کمپانی بعد از اضافه شدن مالیات در حدود 5 درصد خواهد بود و این مقدار به طور دائمی و ثابت برای تمام محصولات سخت افزاری شیائومی حفظ می‌شود! این مسئله سبب شده تا گوشی ها و گجت های سخت افزاری دیگری که توسط شیائومی روانه بازار می‌شوند همگی قیمت مناسبی داشته باشند و برخلاف شرکت های دیگر با نرخ های نجومی و رو به افزایش روانه بازار نشوند. در واقع همین امر هم منجر به کسب موفقیت های عالی شیائومی در بازار شده است.

شیائومی عقیده دارید که سود بیشتر در فروش با تعداد بالاتر خلاصه می‌شود. با توجه به این مسئله که بخش گسترده‌ای از محصولات شرکت شیائومی شامل لوازم جانبی موبایل هستند، این کمپانی عقیده دارد که باید قیمت گوشی های خود را مقرون به صرفه نگه دارد تا تعداد فروش این گجت ها بیشتر شده و به موجب آن تعداد فروش لوازم جانبی گوشی هایش هم روز به روز بیشتر شوند. بنابراین شیائومی با رویکردی هوشمندانه در حال آنالیز بازار است و سود گجت های سخت افزاری خود را فقط 5 درصد در نظر می‌گیرد.

چرا شیائومی از پیشوندهای Mi و RedMi برای نام گذاری محصولاتش استفاده می‌کند؟

 

شیائومی

لوگوی شرکت شیائومی شاید در نگاه اول خیلی ساده به نظر برسد، اما اگر دقیق تر به آن توجه شود مفهوم جالبی را در بر دارد. اگر این لوگو کاملا برعکس شود، شبیه به عبارت خاصی در زبان چینی خواهد شد که معنای “قلب” را ارائه می‌کند. این مسئله یکی از جالب ترین ویژگی های لوگوی شیائومی است. اما حروفی که به سادگی در لوگوی این شرکت بکار رفته‌اند هم معنا و مفهوم مشخصی دارند. حرف عبارت “Mi” در لوگوی این کمپانی مخفف عبارت “Mobile Internet” می‌باشد.

شیائومی در کتاب رکوردهای گینس : فروش 2.1 میلیون گوشی تنها در 1 روز

 

فروش گوشی شیائومی

 

شیائومی به لطف طرفداران وفادار خود توانسته 2 بار تاکنون به کتاب رکوردهای گینس راه یابد. اولین بار زمانی بود که شیائومی موفق شد نزدیک به 15 هزار گوشی Xiaomi Mi3 خود را در هند تنها ظرف مدت 2 ثانیه به فروش برساند. حتی تصور حجم ترافیکی که در آن دو ثانیه به سرور سایت مراجعه کرده است نیز مشکل است. شیائومی همچنین در سال 2014 موفق شد رکورد فروش یک روزه گوشی هوشمند در کتاب رکوردهای گینس را با فروش 2.1 میلیون گوشی از آن خود کند.

ورود شیائومی به ایران : برندی که مورد توجه کابران ایرانی قرار گرفت

 

xiaomi in iran

 

در انتهای زمستان سال 94 بود که شاهد ورود رسمی برند شیائومی به بازار ایران بودیم. در مراسمی که به همین منظور و در هتل پارسیان اوین تهران با حضور مدیران ارشد شیائومی و اصحاب رسانه برگزار گردید شرکت آسوشیدتجارت به عنوان نماینده رسمی شرکت شیائومی در ایران معرفی شد. در این مراسم مدیران ارشد شرکت شیائومی حضور داشتند و به معرفی برند شیائومی به حاضران در سالن پرداختند. جالب است بدانید که در این مراسم از اسمارت فون Xiaomi Mi 4i نیز پرده برداری شد.

سخن پایانی:

شیائومی برند درجه‌یک چینی است که از سال ۲۰۱۰ تاکنون در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی باکیفیت فعالیت می‌کند. آنچه شیائومی را از سایر رقبا متمایز می‌کند کیفیت بسیار بالا و درعین‌حال قیمت پایین این محصولات است. این موضوع باعث شده است در همین مدت کوتاه فعالیت به رقیبی جدی برای برندهای رقیب در سراسر دنیا تبدیل شود. LEI JUN مدیرعامل شیائومی معتقد است با فروش مستقیم و بدون واسطه می‌توان گام بلندی در راستای کاهش قیمت نهایی محصول و رضایت مشتری برداشت و این رویه تا به امروز موفقیت‌های زیادی را برای شیائومی به ارمغان آورده است؛ به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۵ برند شیائومی بیش از ۷۵ میلیون گوشی هوشمند در شرق آسیا، امریکای جنوبی و قسمتی از اروپا به فروش رسانده است. محصولات شیائومی در بازار ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده و توانسته به یکی از پرفروش ترین برندهای موبایل در ایران تبدیل شود. با توجه به استقبال بالای کاربران ایرانی از تلفن‌های هوشمند شیائومی، ما در بازرگانی ایمافون اقدام به تامین کلیه قطعات داخلی و لوازم جانبی تلفن‌های همراه شیائومی نمودیم. شما کاربران عزیز می‌توانید هر روز از ساعت 9 الی 17 با تماس با شماره تلفن 32504400-031 نسبت به تامین قطعات مورد نیاز خود اقدام نمایید.

4 دیدگاه برای “همه چیز درباره برند شیائومی (Xiaomi)”

    • سلام جناب نظری، وقت بخیر.
      لگوهای موجود در پایین صفحه برای اشتراک مطالب هستند.
      شما میتونید با کلیک روی «کانال تلگرام» وارد کانال ما بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه