imaphone 5g1

صبح سه‌شنبه (99/05/07)، گروهی از خبرنگاران حوزه‌ی ICT برای نخستین بار از پایگاه 5G موجود در ساختمان ایرانسل، دومین سایت 5G ایران، بازدید و سرعت نسل پنجم تلفن‌همراه را آزمایش کردند.

 

imaphone 5g2

 

روز چهارشنبه، اول مرداد ۱۳۹۹ بود که ایرانسل خبر شروع انجام آزمایشات میدانی اینترنت 5G را در سایت خود وارد کرد. پس از آن ایرانسل با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نخستین سایت 5G ایران را در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه‌اندازی نموده و اولین تست اینترنت 5G در ایران رقم خورد. مدت زمان زیادی نگذشت که ایرانسل دومین پایگاه اینترنت 5G را نیز در ساختمان مرکزی خود احداث کرد و برای دومین بار اینترنت 5G ایرانسل مورد آزمایش قرار گرفت. رئیس‌جمهور، دکتر حسن روحانی، در آیین افتتاح این سایت که در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت‌دولت برگزار شد، با اعلام این موضوع به‌عنوان «خبری خوش»، راه‌اندازی نسل پنجم تلفن‌همراه را «تحول بزرگ دیجیتال» دانست. امروز در فروشگاه اینترنتی ایمافون نگاهی به رویدادهای چند وقت اخیر در رابطه با اینترنت 5G در ایران خواهیم داشت.

در صورتی که مایل به مشاهده گزارش ویدیویی این مراسم هستید؛ می‌توانید با کلیک بر روی «این لینک» به کانال آپارات فروشگاه ایمافون مراجعه نموده و گزارش ویدیویی کامل این مراسم را مشاهده نمایید.

در مراسم برگزار شده در 7 مرداد ماه، پس از انجام چند آزمایش سرعت نسل پنجم که با سیم‌کارت ایرانسل و با استفاده از موبایل‌ Huawei Mate 30 انجام شد، خبرنگاران حاضر در این مراسم نیز توانستند با آزمایش سرعت‌های متعدد و بررسی سیم‌کارت موجود در گوشی و مشاهده‌ی شناسه‌ی شبکه‌ی تلفن‌همراه ایرانسل، از نزدیک سرعت بیش از ۱/۵۱۸ گیگابیت‌برثانیه را در شبکه‌ی 5G ایرانسل تجربه کنند. 

 

imaphone 5g3

 

مصاحبه‌های بسیاری در این روز صورت گرفت که مهم ترین سوال در تمامی این مصاحبات این بود که:
در چه زمانی اینترنت 5G در دسترس همه مردم ایران قرار خواهد گرفت؟ که در پاسخ شاهد این جواب بودیم.

بر اساس سند شبکه ملی اطلاعات، برنامه ریزی شده است که تا حدود سال 1402 نزدیک به 10 درصد از کاربران اینترنت دیتا در کشور، قادر به تجربه اینترنت نسل پنجم باشند.

 

پیش‌از‌این و در شهریور ۱۳۹۶ نیز، ایرانسل نخستین آزمایش شبکه‌ی 5G در ایران را انجام داد و نمونه‌ای از شبکه‌ی کامل (End to End) نسل پنج شامل هسته‌ی شبکه و رادیو را در حضور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آزمایش کرده بود. در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با قدردانی از همکاری وزیر ارتباطات، ابراز امیدواری کرد با دریافت گوشی‌های تلفن‌همراه جدید سفارش‌داده‌شده با قابلیت پشتیبانی از «تجمیع فرکانس»، به‌زودی آزمایشس سرعت‌های نزدیک به دوبرابر سرعت فعلی، در حضور خبرنگاران انجام خواهد شد.

 

imaphone 5g4

 

به هر حال اینترنت 5G نویدبخش آینده ایست که در آن خدمات اینترنتی وارد نسل جدیدی خواهد شد و درهای جدید بسیاری را بر روی صنعت دیجیتال مارکتینگ ایران باز خواهد کرد. تنها انتظار داشتن سرعت دانلود بالاتر کم لطفی به این پیشرفت بزرگ می‌باشد. با گسترش اینترنت 5G و رشد آن در جامعه، خدمات بسیار زیادی قابل ارائه خواهد بود که پیش از این فکر کردن به آن تنها در حد و اندازه یک ایده بود؛ اما با انبوه سازی اینترنت 5G زمان اجرای ایده‌ها فرا خواهد رسید.

نظر شما در رابطه با نسل پنجم اینترنت چیست؟ فکر می‌کنید ورود اینترنت 5G چه تاثیری بر زندگی و کسب و کار شما خواهد داشت؟
شما می‌توانید در هر لحظه نظرات و سوالات خود را با ما در تیم پشتیبانی فروشگاه ایمافون در میان بگذارید. ما مشتاقانه آماده پاسخگویی به سوالات و انتقادات شما هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه