زمانی که یک تلفن همراه جدید خریداری می‌کنید، مطمئناً انتظار دارید که تا چند سال از آن استفاده کنید. اما هرچقدر هم به گوشی خود رسیدگی کنید و از آن مراقبت نمایید، به مرور زمان می‌بینید که عملکرد آن ضعیف‌تر می‌شود. در نهایت هم گوشی شما به جایی می‌رسد که به ناچار باید آن را تعویض کنید. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ایمافون چندین نشانه را به شما معرفی خواهیم کرد که اگر در حال حاظر شاهد آن‌ها هستید؛ باید بدانید که وقت آن رسیده که موبایل خود را تعویض نمایید.

توقف مداوم اپلیکیشن‌ها و هنگ کردن‌های دائمی

 

mobile health expire 6

 

این مسئله زمانی خود را نشان خواهد داد که شما چندین اپلیکشن را به صورت همزمان باز کرده باشید و فراموش کنید که آن‌ها را از لیست برنامه‌های در حال اجرا ببندید. اگر گوشی شما مطابق با استاندارد روز باشد، موبایل شما هنگ نخواهد کرد و شاهد تاخیری در عملکرد موبایل خود نخواهید بود. اما اگر گوشی شما قدیمی باشد، گوشی شما قادر به اجرای هیچ کدام از نرم افزارها نخواهد بود و شاهد فریز شدن صفحه (عدم واکنش صفحه به لمس) و هنگ کردن موبایل خود خواهید بود. در نهایت وضعیت به شکلی پیش می‌رود که پس از هربار هنگ کردن باید باتری موبایل خود را خارج کنید و یا با نگه داشتن کلید پاور، موبایل خود را ری‌استارت کنید.

زود خالی شدن شارژ باتری

mobile health expire 2

 

هرچند که نحوه استفاده از تلفن همراه و رعایت کردن اصول مراقبت از سلامت باتری در عملکرد این قطعه از موبایل‌های هوشمند بسیار در عملکرد آن‌ها تاثیر دارد؛ اما در نهایت زمانی خواهد رسید که به دلیل قدیمی شدن تلفن همراه شما، باتری آن ظرفیت شارژدهی اولیه خود را از دست خواهد داد. اصلی‌ترین دلیل این موضوع هم بسیار ساده است. باتری موبایل اندرویدی یا آیفون شما از مواد شیمیایی تشکیل شده و به مرور زمان این مواد تحلیل می‌روند و دیگر عملکرد آن‌ها مانند روز اول نخواهد بود. به همین خاطر توصیه می‌شود گوشی را به‌صورت شبانه به شارژر وصل نکنید تا چرخه‌های شارژ مرتباً تکرار نشود و عمر باتری هم بیش از پیش کاهش پیدا نکند. در هر صورت اگر عمر باتری موبایل شما بسیار کم‌تر شده باشد، مطمئناً خیلی راحت این موضوع را احساس می‌کنید. به همین خاطر به جای اینکه مرتباً آن را به شارژر وصل کنید، بهتر است که با تعویض گوشی دوباره لذت داشتن عمر بالای باتری را تجربه کنید.

عدم دریافت بروزرسانی‌ها (آپدیت‌ها)

 

فرقی نمی‌کند شرکت سازنده موبایل شما هوآوی باشد یا شیائومی و… مهم این است که شرکت سازنده در نهایت پس از ارائه چندین آپدیت اندروید، پشتیبانی از موبایل شما را متوقف خواهد کرد و دیگر بروزرسانی‌های جدید برای شما ارسال نخواهد شد. در رابطه با آپدیت‌های امنیتی هم شاهد چنین رویکردی هستیم و اگر گوشی اندرویدی شما اندکی قدیمی باشد، معمولاً شرکت سازنده برای ارائه‌ی این آپدیت‌های امنیتی به خود زحمت نمی‌دهد. به همین خاطر اگر نگران عدم دریافت آپدیت‌های امنیتی هستید، بهتر است که حدوداً هر دو سال یک بار گوشی خود را تعویض نمایید.

خطای نصبِ بازی‌ها و نرم‌افزارهای جدید

 

mobile health expire 4

امروزه بازی‌های جدید و نرم‌افزارهای پیشرفته نیاز به ورژن اندروید بالا و توان سخت افزاری مناسب دارند. در صورتی که هریک از موارد ذکر شده به وسیله موبایل شما فراهم نشده باشد، شما با خطای نصب مواجه می‌شوید که به شما می‌گوید:

موبایل شما از حداقل سخت افزار لازم برای اجرای این برنامه برخوردار نمی‌باشد.

اگر تاکنون با این خطا مواجه نشده‌اید می‌توان گفت که موبایل شما همچنان قابل استفاده خواهد بود؛ اما اگر با این خطا مواجه شده‌اید بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض موبایل خود اقدام نمایید، چراکه هر لحظه ممکن است به یک نرم افزار خاص نیاز فوری پیدا کنید و در آن لحظه با مشکل روبه‌رو خواهید شد.

کاهش سرعت تلفن همراه

مسلما همه ما عملکرد موبایل خود در چند هفته اول خرید آن‌را به خاطر داریم. با گذشت زمان و نصب نرم افزارهای جدید، افت سرعت تلفن همراه به طور مشخصی قابل درک خواهد بود. این موضوع به شدت آزاردهده است و اگر با تاخیر در عملکرد همراه شود، می‌تواند استفاده از تلفن همراه را ناممکن سازد. گوشی‌های جدید از جدیدترین امکانات بهره می‌برند و با خرید آن‌ها، به اندروید و اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهید که با سرعت بالاتری وظایف موردنظر را انجام دهند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید کار کردن با موبایل برای شما به مسئله‌ای آزاردهنده تبدیل نشود، پیش از اینکه به این مرحله برسید؛ اقدام به تعویض تلفن همراه خود نمایید.

خرابی‌های فیزیکی

 

 

mobile health expire 5

 

حتما شما هم افرادی را دیده‌اید که با وجود شکستگی در تاچ و ال‌سی‌دی تلفن همراهشان، همچنان از آن استفاده می‌کنند و حتی اقدام به تعمیر آن نیز نمی‌کنند! آنان نمی‌دانند که این مسئله در دراز مدت آسیب‌های گسترده‌ای به چشم آن‌ها وارد خواهد کرد. این دیدگاه که “تا زمانی‌که موبایل من قابل استفاده خواهد بود از آن استفاده می‌کنم” ایده بسیار اشتباهیست. با این کار نه تنها خودتان را ازیت خواهید کرد، بلکه باعث می‌شود تا در دراز مدت انباری از گوشی‌های غیرقابل استفاده دور خود داشته باشید.

سخن نهایی

تلفن‌های همراه هوشمند وسایلی مبتنی بر چند صد قطعه مختلف همچون برد شارژ، قاب و شاسی، انواع فلت‌ها و… هستند. همین مسئله موجب می‌شود که آمار خرابی در تلفن‌های همراه افزایش یابد. برخی قطعات، مانند باتری، به مرور زمان بسیار ضعیف‌تر می‌شوند و قطعات دیگری مانند پردازنده و دوربین اگرچه به این راحتی‌ها خراب نمی‌شوند، ولی در مقایسه با گوشی‌های جدیدتر دیگر حرف چندانی برای گفتن نخواهند داشت. به همین خاطر این موضوع را همواره مدنظر خود قرار دهید و هر ۲ تا ۳ سال یک‌بار گوشی خود را تعویض کنید تا از جدیدترین امکانات گوشی‌های جدید بهره ببرید.
شما از موبایل‌های کدام شرکت استفاده می‌کنید؟ آیا خدمات این شرکت مناسب بوده و بروزرسانی‌ها برای شما به طور مرتب ارسال می‌شوند؟ به نظر شما چه مدت از عمر مفید دستگاهتان باقی مانده است؟ در صورت تمایل می‌توانید از بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در ارتباط باشید.
ما در تیم پشتیبانی فروشگاه ایمافون، همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات و انتقادات شما دوستان عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه