ipad air 2020 ایما فون

زمان زیادی از رویداد معرفی محصولات جدید اپل (Apple) نمیگذرد که ما در فروشگاه اینترنتی ایمافون تصمیم گرفتیم تا به بررسی محصولات جدید معرفی شده در این کنفرانس بپردازیم. همان طور که همه می‌دانیم، آثار ویروس کرونا تاثیرات زیادی بر روی صنایع بزرگ داشت و نمونه بارزی از آن را می‌توان عدم معرفی آیفون‌های جدید در این مراسم دانست. برخلاف سنّت همیشگی اپل که در ماه سپتامبر از آیفون‌های جدید خود رونمایی می‌کرد؛ در این مراسم شاهد رونمایی از سری iPhone 12 نبودیم و این شرکت آمریکایی تنها به معرفی نسخه جدید iPad خود بسنده کرد. وقت را غنیمت شمرده و بدون اتلاف وقت به سراغ بررسی اولیه iPad Air 2020 خواهیم رفت؛ پس در ادامه با فروشگاه اینترنتی ایمافون همراه باشید.

طراحی جدیدی که همه منتظر آن بودیم!

ipad air 2020 ایما فون 2


سری iPad Air در دسته تبلت‌های میان رده اپل جای میگیرد که به لطف سبُکی و قابلیتهای ویژه‌ای که ارائه می‌دهد توانسته در دستان بسیاری از کاربران جای بگیرد. اپل زمان بسیاری بود که طراحی سایر تبلت‌های خود را تغییر داده بود، اما همچنان آیپد ایر با همان شکل و شمایل قبل عرضه میشد. طراحی جدید iPad Air 2020 باعث شده تا این محصول ظرافت و زیبایی بسیاری داشته باشد و بتواند بیش از پیش، گوی رقابت را از همرده‌های اندرویدی خود برباید. زبان طراحی آیپد ایر جدید، کاملا مشابه با آیپد پرو است و در نگاه اول حس خوبی به شما منتقل می‌کند. مدل سال گذشته‌ی آیپد ایر دارای حاشیه‌های زیادی در اطراف صفحه‌ نمایش بود و دکمه‌ای اختصاصی برای فناوری تاچ ID داشت. در آیپد ایر جدید حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به‌شکلی محسوس کاهش پیدا کرده است.

نمایشگری کم حاشیه

ipad air 2020 ایما فون 3


شاید در نگاه اول متوجه نداشته باشید؛ اما در iPad Air 2020 دیگر خبری از دکمه هوم (Home) نیست و این تصمیم برای استفاده از یک مانیتور بزرگتر گرفته شده است. زمان زیادی از حذف دکمه هوم در موبایلهای اپل میگذرد اما تبلت‌ها همچنان به سنت قبلی خود پایبند بودند و با دکمه هوم عرضه می‌شدند. اپل برای این که بتواند صفحه نمایش 10.9 اینچی iPad Air را بر روی شاسی این تبلت قرار دهد و سلایق جدید بازار را به سمت خود جذب کند؛ چاره‌ای جز حذف کردن دکمه هوم نداشته است. نمایشگر به کار رفته در آیپد ایر 2020 رزولوشنی برابر با 2360×1640 ارائه میدهد و پنل به کار رفته در آن Liquid Retina میباشد. این نمایشگر جدید از تکنولوژی True Tune بهره میبرد که به گفته کارشناسان در آن به میزان 99% دمای رنگ‌ها و غلظت رنگ تصاویر همانند زندگی واقعی است. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، iPad Air جدید به یک پوشش ضدانعکاس مجهز شده که میتواند برای افرادی که فضای باز از iPad خود استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی باشد.

اپل، آیپد ایر جدید را به جدیدترین سخت افزار خود مجهز ساخته است.


اپل، آیپد ایر ۲۰۲۰ را ازلحاظ سخت‌افزار داخلی با تغییراتی محسوس همراه کرده و این موضوع به‌ویژه درباره‌ی تراشه‌ی به‌کاررفته در این تبلت صدق می‌کند. بر اساس اعلام رسمی، آیپد ایر ۲۰۲۰ مجهز به تراشه‌ی A14 Bionic است. A14 جدیدترین تراشه‌ی اپل به‌حساب می‌آید که از لیتوگرافی پنج نانومتری استفاده می‌کند و شامل پردازنده‌ای مرکزی با ۶ هسته‌ی پردازشی است (دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف). همچنین اپل می‌گوید A14 شامل ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور است. اپل می‌گوید آیپد ایر نسل جدید درمقایسه‌با نسل قبل تا ۴۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری دارد. به‌علاوه به‌لطف بهره‌مندی پردازنده A14 از پردازشگر گرافیکی قوی‌تر، آیپد ایر ازلحاظ پردازش‌های گرافیکی نیز بهبود پیدا کرده است. اپل می‌گوید A14 «پیشرفته‌ترین تراشه‌‌ای» است که موفق‌به تولید آن شده. طبق گفته‌ی اپل، تراشه‌ی A14 شامل شتاب‌دهنده‌های ویژه‌ی‌ فناوری یادگیری ماشین است که اپلیکیشن‌ها خواهند توانست برای عملکرد بهتر، از آن استفاده کنند.

باتری لیتیوم پلیمری اما، بدون شارژر و کابل همراه!

ipad air 2020 ایما فون 5


یکی دیگر از تغییرات مهم آیپد ایر، استفاده از درگاه USB-C به جای لایتنینگ است؛ بدین ترتیب آیپد ایر جدید نه‌ تنها ازلحاظ طراحی ظاهری بلکه ازلحاظ داشتن درگاه USB-C به آیپد پروهای نسل جدید شبیه است. همچنین اپل می‌گوید امکان شارژ آیپد ایر با فناوری شارژ سریع سیمی ۲۰ وات وجود دارد. آیپد ایر ۲۰۲۰ ضمن پشتیبانی از انتقال داده‌ی پنج گیگابایت‌برثانیه، از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و مدل‌هایی خاص با پشتیبانی از شبکه‌ی LTE دارد. اپل می‌گوید اتصال LTE در آیپد ایر جدید، ۶۰ درصد سریع‌تر از قبل است.
اما نکته‌ای که میتوان گفت تقریبا همه از آن اطلاع داشتند اما باز هم با شنیدنش شوکه شدند؛ نبود شارژر و کابل شارژ در جعبه محصول است. در نهایت اپل تصمیم جدید خود را عملی کرد و تمامی محصولات اپل از این پس بدون شارژر و کابل شارژ در جعبه محصول خواهند بود و شما باید به صورت جداگانه آنها را تهیه نمایید.

نکات پایانی، قیمت و زمان عرضه

ipad air 2020 ایما فون 4


دوربین : کارشناسان اپل تصمیم گرفته اند که در پنل پشتی آیپد ایر نسل جدید از دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کنند که همان دوربین به‌کاررفته در آیپد پرو است. در آیپد ایر، دوربین اصلی دارای سیستم لرزش‌گیر ویدئوی پیشرفته‌تر است. در پنل جلویی آیپد ایر نسل جدید شاهد یک دوربین HD هفت مگاپیکسلی هستیم که از قابلیت اسمارت HDR پشتیبانی می‌کند و از پس ضبط ویدئوی 1080p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه برمی‌آید.
لوازم جانبی : جدیدترین نسل از آیپد ایر همچنین از مدل جدید قلم لمسی ۱۲۹ دلاری اپل پنسل (Apple Pencil) پشتیبانی می‌کند؛ نسل جدید اپل پنسل می‌تواند به‌صورت مغناطیسی به تبلت بچسبد. صفحه‌کلید مستقل و پرکاربرد ۲۹۹ دلاری مجیک کیبورد (Magic Keyboard) نیز توانایی اتصال به آیپد ایر ۲۰۲۰ را دارد. تمامی این مشخصه‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا میزان شباهت‌های بین آیپد پرو و آیپد ایر نسل جدید به بیشترین حد ممکن برسد. البته بهتر است اشاره کنیم که تمامی موارد اشاره شده باید به صورت جداگانه تهیه شوند؛ و هیچ کدام از اینها در جعیه محصول نخواهند بود.

مثل همیشه در پایان به سراغ بررسی قیمت و زمان عرضه محصول خواهیم رفت. اپل می‌گوید تبلت جدید آیپد ایر را ماه آینده‌ی میلادی با قیمت پایه‌ی ۵۹۹ دلار به بازار عرضه می‌کند. این تبلت در پنج رنگ نقره‌ای، خاکستری، رز گلد، سبز و آبی به دست علاقه‌مندان می‌رسد. در ادامه میتوانید نگاهی به مشخصات این تبلت جدید اپل داشته باشید.

زمان معرفی 15 سپتامبر 2020
زمان فروش افتتاحیه ابتدای اکتبر 2020
  بدنه
ابعاد 247.6 در 178.5 در 6.1 میلی‌متر
وزن 460 گرم
  نمایشگر
نوع نمایشگر Liquid Retina IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز نمایشگر 10.9 اینچ (~81.3% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1640 در 2360 پیکسل (~264 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ صفحه شیشه ضد خش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست
  سیستم عامل و رابط کاربری
سیستم عامل iPadOS 14
پردازنده اپل A14 Bionic (پنج نانومتری) 6 هسته‌ای
پردازشگر گرافیکی Apple GPU (پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای)
حافظه داخلی 64 گیگابایت | 256 گیگابایت
دوربین اصلی 12 مگاپیکسل (لنز واید، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار)
دوربین سلفی 7 مگاپیکسل (لنز استاندارد 31 میلی‌متری، f/2.0)
  توضیحات متفرقه
اسپیکر بله، با اسپیکر استریو
جک 3.5 میلی متری ندارد
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 28.6 وات ساعت
حسگرها حسگر اثرانگشت (بالای تبلت)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، هات‌اسپات
رنگ‌ها خاکستری، نقره‌ای، رز گلد، سبز، آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه