موبایل Black Shark 3، آخرین و جدیدترین موبایلِ گیمینگ شیائومی (Xiaomi) با پردازنده قدرتمند خود و با هدف جلب رضایت گیمرها به تازگی وارد بازار شده، و علاقه مندان به این محصول می‌توانند آن را از داخل ایران تهیه نمایند.

اگر مقایسه‌ای میان بلک شارک 3 و سایر گوشی‌های شیائومی انجام دهید، متوجه خواهید شد بسیاری از ویژگی‌هایی که در آن گوشی‌ها هستند در اینجا نیز حضور دارند؛ از جمله مشخصات سخت افزاری رده بالا تا قیمت پایین‌تر نسبت به رقبای همیشگی همچون موبایل‌های گیمینگ ایسوس. در ادامه‌ی این نقد و بررسی نگاه کاملی به آخرین پرچمدار سری بلک شارک (کوسه سیاه) یعنی Black Shark 3 خواهیم داشت؛ پس تا انتها با فروشگاه اینترنتی ایمافون همراه باشید.

مشخصات فنی گوشی Black Shark 3

balack shark 1

بدنه:  ابعاد 168.7×77.3×10.4 میلی‌متر | وزن 222 گرم | بدنه و قاب آلومینیومی

نمایشگر : امولد | 6.67 اینچ | رزولوشن 2400×1080 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865 | پردازنده گرافیکی آدرینو 650

حافظه :  12/8 گیگابایت رم | 256/128 گیگابایت حافظه داخلی

دوربین‌ها : دوربین سلفی 20 مگاپیکسل عریض

دوربین اصلی : 64 مگاپیکسل عریض

دوربین دوم : 13 مگاپیکسل فوق‌عریض

دوربین سوم: (سنسور عمق‌سنج) 5 مگاپیکسل

قابلیت ضبط ویدیو: با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه

سیستم عامل : اندروید 10 با رابط کاربری JoyUI

باتری: 4720 میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ مغناطیسی و شارژ 30 وات در مدل 8 گیگ و شارژ 65 وات در مدل 12 گیگ

سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش | شتاب‌سنج | ژیروسکوپ | مجاورت | قطب نما

نقد و بررسی موبایل شیائومی Black Shark 3 : طراحی

در ابتدا بهتر است اشاره کنیم که موبایل گیمینگ بلک شارک 3، یک گوشی بزرگ و ضخیم است؛ پس اگر به دنبال یک گوشی جمع و جور می‌گردید که به راحتی در جیب جا بگیرد، به سراغش نروید. ابعاد گوشی معادل  168x77x10.5 میلی‌متر می‌باشد و به خاطر ضخامت 1 سانتی متری خود، یکی از ضخیم‌ترین موبایل‌های بازار محسوب می‌شود؛ علاوه بر این با توجه به وزن 222 گرمی که دارد می‌توانیم آن را جز دسته‌بندی سنگین‌ترین گوشی‌های بازار نیز قرار دهیم.

جابه‌جایی و همراه داشتن مداوم این موبایل بزرگ، می‌تواند تا حدودی برایتان مشکل‌ساز شود. مثلا اگر آن را در جیب شلوار قرار دهید، کاملا حضورش را احساس خواهید کرد و به احتمال زیاد قسمت بالایی گوشی نیز از جیب شلوارتان بیرون خواهد ماند. به همین دلیل است که بهتر است آن را در کیف یا جیب ژاکت قرار دهید. علاوه بر این اگر دستان بزرگی نداشته باشید، نگه‌داشتن آن با یک دست هم کار آسانی نیست و برای مثال نمی‌توانید به راحتی به دکمه پاور گوشی دسترسی داشته باشید. موارد عنوان شده می‌تواند دلایل بسار خوبی برای دانستن این موضوع باشد که بلک شارک 3، صرفا یک موبایل گیمینگ است و همراه داشتن دائمی آن نمی‌تواند ایده خوبی باشد.

balack shark 2

در حاشیه سمت چپ گوشی دکمه‌های تنظیم صدا را داریم و درست روبه روی آن‌ها دکمه پاور قرار گرفته است. در قسمت پایینی گوشی یک درگاه USB-C برای اتصال کابل شارژ تعبیه شده و جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز در بالای گوشی قرار گرفته است. افزون بر این حسگر اثرانگشت گوشی نیز زیر صفحه نمایش قرار دارد و برخلاف دکمه پاور احتمالا همه کاربران می‌توانند به راحتی به آن دست پیدا کنند.

گوشه‌های دستگاه برخلاف دیگر موبایل‌های شیائومی گرد نیستند و زاویه داشته و به یک برآمدگی متصل هستند که دورتادور درب پشت گوشی کشیده شده است. این برآمدگی به این قسمت یک حالت X شکل داده که سبب شده بلک شارک 3 طراحی انقلابی‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود داشته باشد.

شیائومی Black Shark 3 در قسمت پشتی خود دارای 3 نشانگر LED است. دو نشانگر کوچک در پایین دوربین‌ها و یک نشانگر بزرگتر که در لوگو بلک شارک قرار گرفته است. شما می‌توانید از هرکدام از آن‌ها استفاده متفاوتی داشته باشید. مثلا آن‌ها را جوری تنظیم کنید که هنگام شارژ گوشی به رنگ قرمز دربیایند یا وقتی مشغول بازی کردن هستید با رنگ‌های سبز و آبی روشن و خاموش شوند. اما جذاب‌تر از همه این‌ها زمانی است که به موسیقی گوش دهید و این نشانگرها با طرح‌های مختلفی به رنگ‌های فیروزه‌ای و بنفش ‌همزمان با آهنگ به حرکت دربیایند.

نقد و بررسی موبایل شیائومی Black Shark 3 : نمایشگر

balack shark 3

شیائومی بلک شارک 3 از صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برد که انجام بازی‌های موبایلی در آن بسیار لذت بخش خواهد بود. نمایشگر 6.67 اینچی و Supe AMOLED این گوشی حتی با استانداردهای سال 2020 نیز بزرگ به حساب می‌آید. رزولوشن این نمایشگر 1080×2400 است. این رزولوشن شاید در حد سایر گوشی‌های غیر گیمینگ مثل گلکسی اس 20 اولترا نباشد، اما همچنان کیفیت بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها را شاداب و با وضوح بالا به نمایش می‌گذارد.

نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) این نمایشگر 90 هرتز است که باتجربه این نرخ نوسازی حتما شگفت زده خواهید شد، هرچند اگر بخواهید در مصرف باتری صرفه جویی کنید می‌توانید آن را از بخش تنظیمات به 60 هرتز نیز برسانید.

شیائومی در سال 2020 ویژگی نمایشگر همیشه روشن را به گوشی‌های خود اضافه کرد و گوشی گیمینگ بلک شارک 3 هم از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این شما می‌توانید برای این ویژگی طرح‌های مختلفی را انتخاب کنید تا وقتی از گوشی استفاده نمی‌کنید از نگاه کردن به نمایشگر آن لذت ببرید. البته برخلاف سایر گوشی‌ها در این محصول وقتی نمایشگر همیشه روشن فعال باشد، نمی‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را ببینید و فقط لوگو مربوط به هر برنامه برایتان به نمایش در می‌آید.

نقد و بررسی موبایل شیائومی Black Shark 3 : دوربین

balack shark 4

گوشی Black Shark 3 از یک دوربین 64 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک سنسور 5 مگاپیکسلی عمق‌سنج بهره می‌برد. با توجه به اینکه این گوشی برای عکاسی طراحی و ساخته نشده، اما تصاویری که با دوربین‌های آن ثبت شده از کیفیت و وضوح خوبی برخوردارند.

تصاویر وضوح خوبی داشته و از نظر عمق میدان نیز عملکرد شایان توجهی دارند که بیشتر به لطف سنسور عمق‌سنج است که می‌تواند با دقت بالا پس‌زمینه تصاویر را تار کند. به همین دلیل این گوشی برای عکاسی مایکرو (عکاسی از هدف کوچک) انتخاب بسیار خوبی است. اما در بحث رنگ‌ها شاید دوربین نتواند نظر مثبت کاربران اپل و سامسونگ را به خود جلب کند؛ زیرا به خوبی دوربین این گوشی‌ها شاهد رنگ‌های زنده و شاداب نیستیم، ولی آنطور هم نیست که بگوییم رنگ‌ها کاملا تیره و تار هستند. در عوض تصاویر به طور کلی روشنایی بسیار زیادی دارند؛ به گونه‌ای که اگر در هنگام غروب و در حالت‌هایی غیر از حالت شب عکاسی کنید، گمان می‌کنید تصویر در روز گرفته شده است.

دوربین گوشی Black Shark 3 در هنگام عکاسی در روز و در محیط‌های روشن بهترین عملکرد خودش را نشان می‌دهد، ولی در محیط‌های کم‌نور نیز عملکرد قابل قبولی دارد. از آنجایی که تصاویر به طور پیش‌فرض با روشنایی بالایی ثبت می‌شوند، تصاویری که در محیط‌های کم‌نور با حالت شب گرفته شوند تفاوت چندانی با حالت استاندارد ندارند؛ به استثنا اینکه در برخی مواقع با جزئیات بیشتری به تصویر کشیده می‌شوند.

دوربین سلفی گوشی گیمینگ بلک شارک 3 یک دوربین 20 مگاپیکسلی است. این دوربین نیز تصاویر را با جزئیات خوبی به تصویر می‌کشد، اما در اینجا و دوباره در حالت پرتره با مشکل روشنایی بیش از حد تصاویر روبه‌رو خواهید شد. اما اگر از حالت استاندارد استفاده کنید، می‌توانید از این مشکل دوری کنید.

نقد و بررسی موبایل شیائومی Black Shark 3 : عملکرد گیمینگ

balack shark 4 1

شیائومی Black Shark 3 از اندروید 10 و رابط کاربری JoyUI که یک نسخه از رابط کاربری MIUI شیائومی است استفاده می‌کند. از لحاظ ظاهری JoyUI شباهت بسیار زیادی به MIUI دارد، اما از لحاظ عملکرد دو برتری کلیدی نسبت به آن دارد. اول اینکه JoyUI بدون نرم‌افزارهای اضافی که معمولا در گوشی‌های شیائومی به طور پیش‌فرض نصب شدند شروع به کار می‌کند.

دوم اینکه این رابط کاربری دارای منو برنامه است که شما با کشیدن انگشتتان به سمت بالا می‌توانید به آن دست پیدا کنید. افزون بر این شما می‌توانید برنامه‌ها را در دسته‌بندی‌های متفاوتی مثل برنامه‌های ارتباطی، سرگرمی یا عکاسی قرار دهید. به لطف پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865، این رابط کاربری عملکرد بسیار روان و خوبی ارائه می‌کند.

اما مهمترین بخش گوشی حالت Shark Space است؛ حالت گیمینگی که به این گوشی کمک می‌کند در اجرای بازی‌ها عملکرد بدون نقصی داشته باشد. شما می‌توانید از طریق سوییچ فیزیکی که در کنار گوشی قرار دارد، این حالت را فعال کنید و وارد برنامه شارک اسپیس شوید. در این برنامه تمامی بازی‌هایی که نصب کرده‌اید را در کنار تنظیمات مختلفی برای بهبود گیم‌پلی مشاهده خواهید کرد. مثلا می‌توانید کاری کنید که وقتی در این حالت هستید گوشی به طور خودکار تماس‌های ورودی را رد کند، نوتیفیکشن‌ها را نشان ندهد و یا با انجام برخی تنظیمات عملکرد گوشی را برای اجرای بازی‌ها بهینه‌سازی کنید.

نقد و بررسی موبایل شیائومی Black Shark 3 : باتری

balack shark 5

گوشی Black Shark 3 دارای یک باتری با ظرفیت 4720 میلی‌آمپر است. عملکرد باتری گوشی شیائومی بلک شارک 3 در هنگام استفاده روزمره تحسین‌برانگیز است. شما با گوش دادن به موسیقی، سر زدن به شبکه‌های اجتماعی و کمی بازی کردن در یک روز کامل و با شارژ 100 درصد حدود 70 درصد انرژی باتری را مصرف خواهید کرد و شاید برخی روزها تا 50 درصد هم شارژ برایتان باقی بماند. اگر به طور مداوم از گوشی استفاده نکنید، این گوشی تا دو روز باتری برایتان خواهد داشت. در نهایت بهتر است بدانید که دوام شارژ هر وسیله دیجیتالی به طور مستقیم به طرز استفاده کاربر برمی‌گردد و برای هر شخص متفاوت است.

کابل شارژ  USB-C موجود در جعبه این محصول، باتری را با شارژ 30 واتی (مدل 12 گیگابایتی از شارژ 65 وات پشتیبانی می‌کند) و با سرعت بسیار زیادی شارژ می‌کند که از هر نظر گزینه بهتری در برابر سیستم شارژ مغناطیسی می‌باشد.

سخن پایانی :

گوشی Black Shark 3 در دو مدل عرضه می‌شود. این دو مدل در مقدار رم و حافظه داخلی با هم تفاوت دارند و هردو تیر ماه سال 99 وارد بازار شدند. علاوه بر این مدل پرو این گوشی نیز قرار است اواخر امسال وارد بازار شود. مدل پایه شیائومی Black Shark 3 با رم 8 و حافظه 128 گیگ با قیمت 599 دلار و مدلی که با رم 12 و حافظه 256 گیگابایت عرضه شده نیز با قیمت 729 دلار به فروش می‌رسد.

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند برای اجرای بازی‌ها می‌گردید، گوشی Black Shark 3 یک گزینه ایده‌آل برای شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه