افزایش عمر باتری 1

پیش از این، در مقاله‌ای با عنوان «طول عمر تلفن هوشمند» به بررسی عواملی که موجب کاهش طول عمر موبایل شما خواهند شد پرداخته‌ایم. بعد از نگارش این مقاله درخواست‌های زیادی مبنی بر ارائه راهکارهایی برای افزایش عمر باتری موبایل به دست مارسید که همین موضوع سبب شد تا با نوشتن این مقاله تعدادی از بهترین راهکارها برای افزایش دوام باتری را خدمت شما ارائه کنیم. اگر موبایل هوشمند جدیدی خریداری نموده‌اید و به فکر سلامت باتری آن هستید و یا احساس می‌کنید که باتری موبایل شما زودتراز همیشه خالی می‌شود و به فکر راهکارهایی برای حل این مشکل هستید؛ در ادامهِ این نوشته با فروشگاه اینترنتی ایمافون همراه باشید.

چرا باتری موبایل به مرور عمر خود را از د‌‌ست می‌دهد؟ 

افزایش عمر باتری 2

هر باتری که قابلیت شارژ مجدد دارد؛ تعداد دفعات شارژ معینی برای آن تعریف شده است که این موضوع به مواد شیمیایی موجود در باتری ارتباط دارد. به عنوان مثال می‌گوییم که باتری‌ موبایل‌های آیفون 5000 بار ظرفیت شارژ دارد. یعنی این باتری قادر است که 5000 بار از صفر تا 100 درصد شارژ شود. حالا اگر شما زمانی که تلفن همراهتان 70 درصد شارژدارد، موبایل خود را به شارژ بزنید و در زمانی که باتری شما 90 درصد شارژ دارد، شارژر راجدابکنید؛ درحقیقت 1 مورد از آن 5000 مورد را استفاده کرده‌اید ولی تنها 20% شارژدریافت کرده‌اید. علاوه بر این موضوع، سلامت باتری شما نیز به مرور زمان کاهش می‌یابد و گنجایش آن به نسبت طول عمرش کمتر می‌شود. یعنی نباید انتظار داشته باشید که سلامت باتری شما در زمان خرید، با زمانی که 2 سال از آن استفاده کرده‌اید، برابر باشد. همین مسائل در کنار موارد دیگر موجب می‌شود که باتری موبایل شما دردراز مدت تحلیل رفته و در نهایت غیرقابل استفاده شود.

گرما و سرمای شدید، باتری شما را تضعیف خواهد کرد.

به دلیل ساختار مواد به کار رفته در باتری تلفن‌های هوشمند که اکثرا از جنس لیتیوم هستند؛ گرما و سرمای شدید می‌تواند عملکرد باتری شما را تحت تاثیر قرار دهد. دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین، با تغییر دادن حالت ماده موجود در باتری سبب می‌شود تا شارژپذیری باتری به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند. در این صورت گنجایش باطری 4000 میلی آمپری شما ممکن است تا 3300 میلی آمپر کاهش پیدا کند که همین موضوع موجب می‌شود شارژ گوشی شما بسیار سریع‌تر از قبل خالی شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که دمای موبایل خود را همواره در دمای عادی قرار دهید و اگر تلفن همراه شما دمای بالایی دارد، آن را کنار بگذارید و از ادامه کار خود صرف نظر کنید. در زمان شارژ نیز، محافظ بدنه موبایل را از قاب پشتی جدا نمایید.

از شارژ شبانگاهی پرهیز کنید.

 

افزایش عمر باتری 3

 

منظور از شارژ شبانگاهی زمانی است که شما پیش از خوابیدن، موبایل خود را به شارژ می‌زنید و تلفن همراه شما از شب تا صبح به صورت یکسره به شارژ متصل می‌باشد. درست است که گوشی های موبایل به طور هوشمندانه‌ای طراحی شده‌اند و زمانی که برای مدت زمان طولانی به شارژ متصل باشند و باتری آن ها فول شارژ شود، انتقال انرژی از شارژر به باتری را غیر فعال می‌کنند، اما این مسئله بدان معنا نیست که می‌توانید آزادانه گوشی موبایل خودرا از صبح تا شب به شارژ بزنید! متاسفانه زمانی که گوشی های موبایل به شارژر متصل هستند، شدت جریانی که از شارژر به باتری منتقل می‌شود منجر به داغ شدن باتری خواهد شد. هرچقدر شدت و مدت زمان باقی ماندن این گرما بیشتر باشد، باتری لیتیومی گوشی شما بیشتر آسیب می‌بیند و با افت توان رو به رو خواهید شدد.

نور صفحه را کاهش دهید و یا میزان روشنایی صفحه را بر روی حالت خودکار قرار دهید.

بی‌شک پرمصرف ترین قطعه به کار رفته در هر تلفن هوشمند، نمایشگر آن است. ال‌سی‌دی ها و یا نمایشگرهای مختلف در زمان کار با تلفن همراه پرمصرف ترین قطعه‌ای هستند که هر کاربر از آن استفاده می‌کند؛ اما می‌توان این انرژی مصرفی را مدیریت کرد و تا حدودی کاهش داد. اگر از نمایشگر خود در زیر تابش مستقیم آفتاب استفاده نمی‌کنید؛ بهتر است که روشنایی نمایشگر خود را کاهش دهید. همچنین با قراردادن روشنایی صفحه بر روی حالت خودکار (Automatic) می‌توانید انتخاب کنید که موبایل شما، خودش روشنایی صفحه را تنظیم کند. این کار از طریق سنسور نوری به کار رفته در موبایل‌های هوشمند صورت می‌گیرد و عملکرد بسزایی در مصرف باتری شما خواهد داشت.

قابلیت‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را غیرفعال کنید.

 

افزایش عمر باتری 4

 

تلفن‌های هوشمند امروزی قابلیت‌های بسیاری دارند که در عین کاربردی بودن، مصرف انرژی بسیاری نیز دارند. بهتر است که قابلت‌هایی همچون GPS، NFC و بلوتوث یا… را درزمانی که به آن‌ها نیاز ندارید غیرفعال کنید. با این کار مصرف باتری شما کاهش می‌یابد و موجب می‌شود که طول عمر باتری گوشی شما نیز افزایش یابد.

برنامه‌های اضافی را حذف کنید.

همه ما حجم عظیمی از برنامه‌های مختلف را بر روی تلفن همراهمان نصب کرده‌ایم که اگر کمی به آن‌ها فکر کنیم متوجه می‌شویم که بسیاری از آن‌ها کاربردی نیستند و یا دیگر به آن‌ها نیازی نخواهیم داشت. اما نکته مهم این است که همین برنامه‌های به ظاهر بلااستفاده،در پس زمینه موبایل شما در حال اجرا هستند و همین مسئله فضای RAM و همچنین باتری موبایل شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اگر می‌توانید، از اینترنت WiFi به ‌جای دیتا (اینترنت سیم کارت) استفاده کنید.

 

افزایش عمر باتری 5

 

به علت سخت افزار استفاده شده بر روی تلفن‌های همراه و سازوکار آنتن‌ها، مصرف باتری در زمان استفاده از اینترنت دیتا، بسیار بیشتر از زمانی می‌باشد که شما در حال استفاده از اینترنت WiFi هستید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که در زمانی که قادر به اتصال به اینترنت WiFi هستید، از اینترنت دیتا استفاده نکنید.

در زمان شارژ، با موبایل خود کار نکنید.

 

بسیاری از افراد به دلیل مشغله زیاد و یا دلایل مختلف، ممکن است که مجبور شوند در زمان شارژ نیز با گوشی خود کار کنند که همین مسئله موجب خرابی زودرس باتری خواهد شد. کار کردن با تلفن همراه در زمان شارژ، موجب می‌شود که دمای گوشی شما به شدت افزایش یابد و اختلالات جریان سبب خرابی لیتیوم به کار رفته در باتری‌ها می‌شود.

سخن پایانی

باتری موبایل از مهم ترین مواردی است که همه ما در طول زندگی خود ارتباط تنگاتنگی با آن خواهیم داشت. استفاده از یک باتری نامناسب با شارژ دهی پایین موجب می‌شود تا مقدار زیادی از زمان شما در کنار شارژر به هدر رفته و از کارهای روزمره خود عقب بمانید. با رعایت نکاتی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم؛ می‌توانید طول عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید و از ورود خسارات مختلف به تلفن همراه خود جلوگیری کنید.

 

افزایش عمر باتری 6

 

به نظر شما چه کارهای دیگری می‌توان انجام داد تا طول عمر باتری تلفن همراه افزایش یابد و یا آسیب‌های کمتری به آن وارد شود؟
شما کاربر گرامی می‌توانید سوالات و نظرات خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم پشتیبانی ایمافون از ساعت 9 الی 23 آماده پاسخگویی به شما هستند.

در پایان بهتر است بدانید که باتری اصلی (Orginal) کلیه تلفن‌های هوشمند برندهای مختلف اعم از اپل، سامسونگ، شیائومی و… به وسیله بازرگانی ایمافون تامین شده و شما کاربر گرامی می‌توانید در هر لحظه نسبت به تهیه باتری مورد نیاز خود اقدام نمایید.
اگر همکار تعمیرکار موبایل هستید و مایلید که با فروشگاه ایمافون همکاری داشته باشید، می‌توانید از طریق تماس با شماره 09137216500 با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

این وبسایت، مخصوص همکاران فعال در حوزه قطعات و تعمیرات موبایل می باشد.

X
بستن
مقایسه